Masentaako vuodenaika? Niin minuakin.

Pimeys ja kylmyys alkaa lannistamaan. Harmittaa periatteessa, ettei muuteta Saksaan nyt syksyllä, vaan vasta maaliskuussa. Edes pari astetta lisälämpöä kelpaisi.

Onneksi on kivaa aktiviteettia kuten tallilla puuhastelua. Onhan se myös ihan mahtavaa juoda iso kuppi teetä kun viereen on änkenyt lämmin ja unisena tuhiseva koiruli <3 Tänään puin ekan kerran lenkkiä varten haalarin. Ei jaksa palella turhaan.

Piipahdin myös Serenessä kainaloiden uusintasokeroinnissa. Kaikki hoidot -20% koko loppuvuoden mainitsemalla blogin :)

FullSizeRender (4)

Tallilla Namulla oli jännä tilanne kun kohtasi kontista käsin Veruten ensimmäistä kertaa.IMG_6875 IMG_6878 IMG_6811 IMG_6783 IMG_6784

Vihdoinkin alkaa tämä Mac Bookilla työskentely sujua. Ihan järkyttäviä taisteluita olen käynyt. It even got to the point where Lasse sanoo joka päivä, että ”ehkä ton koneen voi vielä palauttaa?” – ei!

I. WILL. GET. THROUGH. THIS.

Ostin 1st Storesta Office paketin ja otin sen vahingossa suomenkielisenä. Onneksi minulle oltiin sanottu, että sen voi vaihtaa, joten menin takaisin liikkeeseen ja vaihdoin sen engalnninkieliseen. Asennuksen jälkeen Office on kuitenkin suomeksi. Soitan liikeeseen, että mitä ihmettä ja saan vastauksena, että se paketin kieli koskee vain rasian sisällä olevaa esitettä. Wtf. Miksi sitten pyysitte minut liikkeeseen, ihan kun mä tarvitsisin englanninkielistä esitettä?

Jouduin siis menemään paikanpäälle vielä kolmannen kerran, jolloin kieli vaihdettiin jotain kautta.

Sen uuden kamerani valmistusvian takia jouduin käymään Verkkokaupassa yhteensä neljä kertaa. Ihan normaalin käytön opettelun lomassa on siis ollut ulkoisiakin ongelmia kaiken kanssa.

Toinen mikä harmittaa siinä Officessa on se, että se on tahallaan tehty vialliseksi Maceille. Wordiin kun pistää linkin ja tekee siitä tiedostosta PDF:än, se linkki katoaa. Linkit säilyttääkseni joudun jokaisen tiedoston kohdalla käyttämään myös Pages -sovellusta PDF:än luomiseen.

Word myös poistaa usemman sentin jokaisesta reunasta, eli kun käyttää taustakuvaa tiedostossa, niin se saa isot valkoiset kehykset kun siitä tekee PDF:än. Tähänkin on ratkaisu: muuta jokaisen tiedoston asetuksia joka. perhanan. kerta.

Uusi ongelma on nyt kuvien siirtäminen kamerasta koneelle, paljon hankalampaa valita sieltä hyviä kuvia ja poistaa loput kuin iPhonella / vanhalla koneella. Siksi tuntuu raskaalta bloggailla nyt kun aina on teknisiä ongelmia. Ei myöskään tee mieli kuvata puhelimella kun kuitenkin on parempi kamera… #bloggerproblems

Tällaisena normaalisti ylitsevuotavan tehokkaana ihmisenä, joka haldaa 30 asiaa kerralla, tämä on hyvin hyvin hyvin turhauttavaa aikaa. Etenkin kun rahaa ei tule jos yrittäjä ei töitä pysty tekemään. Tai tekee niitä hitaasti, jolloin sitä tulee vähemmän. Rahaa siis. Sekään ei auta, että 24/7 on pimeää tai pimeän näköistä. U know what I mean.

Nyt sitä D-vitamiinia ja kofeiinia.

/Aku

Instagram: @aurorarenvall
Facebookista tai Bloglovinista saat uusimmat päivitykseni kätevästi. Bloglovinista voi myös tilata uudet postaukset omaan sähköpostiin!

Kyykkyihin syvyyttä – video!

On jo pitkään pitänyt tehdä pääasiassa valmennettavilleni video kyykkäämistä tukevista liikkuvuusharjoitteista. Nyt viikonloppuna väsättiin Namun kanssa pieni ohjevideo ja mieluusti jaetaan se myös teidän lukijoiden kesken :)

namu venyttely 3 namu venyttely 1 namu venyttely 2Venyttelyn ollessa yleisesti aika tylsää, ajattelin koiran piristävän tätä muuten ankeaa toimintaa. Hän oli kyllä ihan parasta kuvausseuraa. Jossain kohtaa nukahtikin. Selvästi hyvä rutiini kun noin rentoutuu. Here u go!

Kyykkäämistä, liikkuvuutta ja venyvyyttä varten on kymmeniä muitakin hyviä venytyksiä ja putkirullaliikkeitä. Helposti kehonhuolto jää vajaaksi juuri sen takia, että tekemistä olisi niin paljon ja siksi suosittelenkin valkkamaan alkuun ainakin yhden liikkeen mihin sitoutuu ja parissa viikossa tarkkailee edistymistä. Jos on inspiraatiota tehdä enemmän jonain päivänä, antaa palaa!

Salilla treenaaville ihan ehdoton kannustus tehdä näistä harjotteista rutiini aina alakroppapäivinä sarjojen välissä 5 sekuntia kerralla. Sillon ei pitäisi olla parempaakaan tekemistä ja vettä voi hörppiä samalla.

Pidemmät 20sek-2min venyttelyt kannattaa hoitaa 4 tuntia treenin jälkeen.

Toivottavasti näistä on teille hyötyä :)

/Aku & Namu

P.S Bloggauksessani VAARALLISET SYVÄKYYKKYT JA TOP 3 PAKARALIIKKEET lisää juttua kyykkäämisestä!

Instagram: @aurorarenvall
Facebookista tai Bloglovinista saat uusimmat päivitykseni kätevästi. Bloglovinista voi myös tilata uudet postaukset omaan sähköpostiin!