6 kuukaudessa 11 kiloa vähemmän rasvaa ja kilo lisää lihasta!

 

Taas on tullut aika paljastaa uusi Neiti X!

Ihanaa saada julkaista erilaisten valmennettavien tarinoita. Tällä kertaa saatte koko stoorin valmennettavan itse kertomana, tietysti ennen ja jälkeen kuvat, sekä bonarina myös kehonkoostumuksen tulokset mittausten kautta!

Neiti X otti minuun yhteyttä alkuvuodesta ja haikeana hyvästelin hänet alkusyksystä 6kk valmennuksen päätteeksi. Tippahan siinä linssiin ilmestyi, eikä ihmekään, sillä oikeasti välitän näistä ihmisistä ja iloitsen valtavasti heidän saavutuksistaan ♥ Niin ihana ja lämminhenkinen fellow eläinten ystävä, että ikävä on jo!

Aloiteaan heti kättelyssä muutoskuvilla, mitoilla ja painolla. 6kk aikana rasvaa paloi 11 kiloa ja senttejä lähti roimasti:

Rinta -10cm!
Vyötärö -12cm!
Lantio -10cm!
Reisi -7cm!

body transformation personal training 1body transformation personal training 3body transformation personal training 2

Miksi lähdin mukaan valmennukseen?

Ennen valmennusta olin stressin myötä lyönyt aikalailla laimin omaa terveyttäni niin ruokailun kuin liikunnankin saralla. Painoa oli tullut eikä se oma peilikuva tuntunut hyvältä, ei ollenkaan.. Viime keväänä päätin että jos ei mihinkään muuhun stressiä aiheuttavaan tekijään kuin omaan kroppaan voi vaikuttaa niin aloitetaan nyt edes siitä. Tiedostin kuitenkin, että tarvitsisin jonkun joka potkii persuksille ja kertoo mitä tehdä ja miten syödä. Silloin satuin facebookin kautta jotenkin eksymään ihanan Akun blogiin ja siellä erääseen muutospostaukseen. Vähän blogia tutkailtuani tulin siihen tulokseen että Aku vaikuttaa minulle sopivalta tyypiltä, samanhenkiseltä eikä ole mikään pelottava lihaskaappi :D Pienen sähköpostittelun jälkeen se yhteistyö sitten alkoi.

Mitä odotin valmennukselta?

Odotuksena oli lähinnä oppia mitä siellä salilla tehdään. Itse olin aiemmin niitä ”juoksen nyt tässä juoksumatolla ja nitkutan vähän vatsoja”-tyyppejä. Perusruoka oli melko hyvin hallinnassa, ongelmana oli enemmän liian usein herkuttelu sekä ateriavälit. Halusin lähteä etsimään liikunnaniloa ja oppia syömään oikeassa rytmissä sekä pääsemään eroon jatkuvasta herkuttelusta.

Miltä tuntuu valmennuksen jälkeen?

Viimeisinä valmennusviikkoinna olo oli aika odottavainen monin puolin. Jotenkin sitä halusi jo eroon kaikesta mittailusta ja liikuntadeadlineista. Samalla kuitenkin odotin innoissani vertailua alkutilanteeseen, miten sitä on kehittynyt etenkin kehonkoostumuksellisesti. Ja toisaalta kun se sitten loppui, jäi myös tietty tyhjyys: kenelle minä nyt raportoin viikoittaiset kuulumiset? Kuka nyt tsemppaa eteenpäin kun ei jaksaisi roudata itseään salille? Kaiken kaikkiaan olen äärimmäisen tyytyväinen että uskalsin lähteä tähän mukaan vaikka aluksi hirvitti niin kukkaron kuin oman jaksamisen puolesta. Mutta kuten Aku kerran sanoi: ”Eikö itseensä sijoittaminen ole se paras sijoituksen kohde?”. Todellakin! Olen oppinut puolessa vuodessa hurjasti! Ateriarytmi on kohdillaan, herkkujakaan ei tee enää mieli (ainakaan jatkuvasti ;D), rasvaa on palanut, painotavoite saavutettu (painoin tämän verran viimeksi lukiossa!), salilla en enää käy vain käsiä heiluttelemassa ja lihaksiakin on jostain ilmestynyt.

Isoin yllätys oli ehkä ruoka. Sillä mitä ja milloin syö on hurjasti merkistystä, tavallista kotiruokaa saa meinaan mättää ihan sopivasti. Eli nälkää en todellakaan nähnyt! Isäni aina naureskeli että miten minä voin olla dieetillä kun syön koko ajan. Niinpä :D Saliharrastuksesta on lisäksi tullut yhteinen juttu minulle ja miehekkeelleni. Liikunnanilokin on alkanut välillä tulemaan esiin, vaikka en minä vieläkään ihan puhtaasta ilosta sinne salille lähde mutta vielä joku päivä :D Mutta omaa kehitystä on ollut hurjaa seurata, ei sitä jotenkin kuvitellut että pystyisi itse mitään muuttamaan oikeasti. Vaan kuinkas kävikään. On tuossa ehkä jotain tapahtunut, vaikka en oikein mieleltäni vieläkään osaa olla sinut kroppani kanssa. Hetken huilaan vähän valmennuksen jälkeen (en kyllä pistä totaalisen ranttaliksi ruoan ja liikunnan suhteen mutta you know, relaan vähän), mutta aion jatkossakin pyrkiä sinne salille kolmesti viikossa ja tavoitteena olisi jatkaa tätä aika kivaa lihasten kiinteyttämistä ja ehkä jopa pienoista kasvattamista ;)

-Neiti X 

Koitan muistaa kannustaa valmennettavia käymään kehonkoostumusmittauksessa valmennuksen alussa, keskivaiheilla (jos haluaa välitsekin) ja lopussa. Tietysti kuvista, mitoista ja painosta näkee muutoksen, mutta onhan se erityisen kivaa nähdä lisää lukuja! Kisadieetaessani kävin kerran kuussa ja ihan huikea ilonhetkihän se oli joka kerta, etenkin kun tunnollisena teki hommat, mutta tuijotti samalla tietty peiliin joka päivä, jolloin sitä muutosta ei vaan näe itse. Eikä se muutos kuvissakaan aina näy joka kuukausi niin selvästi.

Onneksi tämä Neiti X otti tuumasta toimeen ja kävi mittauksissa, tässä 6kk kehonkoostumusmuutokset:

Paino: 65kg -> 55,1kg
Rasvamassa: 22,3kg -> 10,9kg
Lihasmassa: 23,5kg -> 24,4kg
Rasvaprosentti: 34,4% -> 19,7%
BMI: 25,4 -> 21,5

Amazing! Huikea määrä vähemmän rasvaa ja kilo lisää lihasta! Ei varmaan tarvitse sanoa erikseen miten ylpeä olen tästä mimmistä? No sanon kuitenkin! MEGAYLPEÄ <3

Tunnollinen, positiivinen ihana Neiti X! Kun tarpeeksi haluaa pystyy mihin vain! …ja mitkä muodot! Hellou tiimalasi ♥

So, so proud!
/Aku

P.S Ensi viikolla alkavalle 4 viikon ja 4 treenin mittaiselle Booty Camp® valmennukselle on vielä tilaa jos kova treeni kiinnostaa ;) Kurkkaa lisää täältä!

Instagram: @aurorarenvall
Facebookista tai Bloglovinista saat uusimmat päivitykseni kätevästi. Bloglovinista voi myös tilata uudet postaukset omaan sähköpostiin!

Aku

2 vastausta artikkeliin “6 kuukaudessa 11 kiloa vähemmän rasvaa ja kilo lisää lihasta!”

  1. Heippa!
    Tämä kommenttini ei välttämättä tule oikeaan paikkaan, mutta koska se on pyörinyt kauan jo mielessäni ja koska uskon, että mikä tahansa vastaus auttaa minua tämän kanssa eteenpäin, niin kysynpä!
    Tiedätkä, Onko ketään(ja jos, niin kuka, tai millä tittelillä tällaista ihmistä voisi mahdollisesti metsästää?), joka valmentaisi ohjeistamalla syömisen kanssa ja liikunnan, ILMAN kuntosalia?
    Tuntuu, että personal tranereita ja valmentajia löytyy salitreenin tueksi, mutta koska itselläni polte on vasta aloitettuun juoksu(tai hölkkä)harrastukseen, mutta johon olisin halukas yhdistämään painonpudotuksen sekä syömään opettelun?
    Kysymykseni ehkä toisin muotoiltuna olisi ; onko mitään järkeä tai mahdollisuutta tehdä elämäntaparemppaa sekä painonpudotusta ilman kuntosalitreeniä?
    Kiitos jo etukäteen kovasti mahdollisesta vastauksestasi!

    • Heippa! On ilman muuta järkeä :) Itse koen ruokavalio + kuntosali -yhdistelmän tehokkaimmaksi rasvanpolttoa varten. Useimmat kuitenkin haluavat tuloksia mahdollisimman nopeasti ja siihen kombo toimii. Toki kotitreenilläkin (tai millä tahansa urheilulla) saa tuloksia. Itse en ole kovin motivoitunut kotitreenaaja ja siksi kannustankin siitä erityisen kiinnostuneita siirtymään asiassa omakohtaista innokkuutta kokevan valmentajan pariin :) Olen kyllä itsekin aika-ajoin ottanut valmennettavia, joilla kuntoilupuoli on omasta takaa hallussa ja auttanut nimenomaan vain ruokapuolen kanssa.

      Vähän ympäripyöreä vastaus, mutta haluan painottaa miten tärkeää löytää valmentaja, jonka kokee itselle sopivaksi, sillä valinnanvaraa kyllä löytyy kun vaan etsii ja kyselee vaikka ihan suoraan eri valmentajilta :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta