Tällä yhdellä liikkeellä alakroppa tulille alle minuutissa!

Sis. mainoslinkinfitness-blogi-laihdutus

Tämä liike on useimpien inhokki ja syystäkin; polte tuntuu lähes heti. Lihasten lisäksi liike polttelee useimmilla myös keuhkoissa ja hapen saanti voi olla haastavaa. Mikä tämä liike on ja miksi sitä kukaan tekee jos se on niin kamalaa?

The askelkyykkyhyppy. Reidet, pakarat – koko alaosasto saa osumaa. Liike kehittää lihaksia vahvemmiksi, parantaa räjähtävyyttä ja yleiskuntoa. Liike ei tarvitse lisäpainoja, ei edes kuntosalia. Liikkeen hyödyt ovat yhtä mahtavat, kuin luovuttamisen tunne kolmannessa sarjassa minuutin kohdalla.

Tässä oikeaoppista tekniikkaa. Lopuksi näytän vielä kevennetyn version, jos omat treenitossut eivät vielä ole innokkaita maasta irti ponnahtajia. Kevennetty liike sopii muuten yleensä erinomaisesti myös silloin jos hypyt eivät nappaa vanhan polvivamman puolesta :)

Kisa-aikoina muistelen ohjelmassa olleen 3 x 30 setti, saa tehdä perässä!

Jos olet helposti kyllästyvää tai vaihtelua kaipaavaa tyyppiä, voit myös kokeilla askelkyykkyhyppy-comboani:

-2 x askelkyykkyhyppy
-2 x 180 asteen leveä kyykkyhypppy
-1 x burpee

Näyttääkö kokeilun arvoiselta?

/Aku

Instagram: @aurorarenvall
Facebookista ja Bloglovinista saat uusimmat päivitykseni kätevästi. Bloglovinista voi myös tilata uudet postaukset omaan sähköpostiin.

Lue myös postaukseni: Nämä ovat parhaat treenikengät salille