Bombshell

Hellou!

Tässä nyt ehkä vähän sekava kuulumispäivitys :)

image_30

Välillä elämässä tapahtuu melkein liikaakin ja se saattaa tuntua raskaalta vaikka kaikki sisältö olisikin positiivista. Mulla on nyt ollut sellainen tilanne. Pikkuhiljaa se on onneksi tasaantunut ja oon päässyt palaamaan tänne bloginkin puolelle. Ärsyttää aina kun joku tulee negatiivisessa yhteydessä huutelemaan jotain, ettei ”ammatti-bloggaaja voi sanoa noin”.. ym. Bloggaan koska se on mun mielestä hauskaa ja kun se ei siltä tunnu ajan ollessa kortilla en varmasti aio tuottaa itselleni lisästressiä. Te kanssabloggaajat, jotka julkaisette juttujanne joka päivä tai aina ti & to: respect! Ajanhallinnan täytyy olla ihan huipussaan. Sivuharrastuksena tätä tehdessä bloggaus ei ole mulla mitenkään kalenterissa, vaan kirjoittelen sillon kun on aikaa :) Nopeinta ois varmaan painaa REC nappia ja alkaa vloggamaan. Tosin aina kun oon kameran edessä mulla ei oo mitään sanottavaa :D? Tulee sellanen olo, että mitäköhän mulle nyt sit kuuluu. Täällä taas kirjoittaessa menee helposti 4h yhteen tekstiin, jonka jälkeen on romaani kasassa ja sormiin sattuu.

image_14

Mitä mulle nyt sitten kuuluu? No hyvää :) Suuri osa mun hyvästä olosta heijastuu mun valmennustiimistä, jossa on ihan mahtavia henkilöitä! Mulla on hymy korvissa aina kun kuulen tai luen heidän palautteitaan siitä, miten hyvä fiilis on tullut meidän tapaamisista, mutta oikeasti eniten onnelliseksi mut tekee se kun nään heidän olevan onnellisempia kuin ensi kertaa tavatessamme. Jokaisella on niin uniikki matka edessään, että opin aina uutta heiltä. Uskallan väittää, että personal trainerina paras opettaja on asiakas itse. Salilla ei vaan treenata vaan tutustutaan. Kaikille ei toimi samanlainen valmennustyyli ja rakastan sitä tunnetta kun löydän juuri sille henkilölle sopivan. Päässä kuuluu sellanne *click* ja alkaa hymyilyttämään :) Vaikka mullakin on eri valmennustyylejä eri henkilöiden kohdalla niin pääpiirteiltä homma toimii samalla linjalla. Turhaa valitusta en kuuntele ja juosten kusten tehdyistä harjoitteista saa aina sakkoa. Jos mua yritetään huijata niin huijaan takaisin. Don’t hate the player hate the game. Sillon kun tekeminen tökkii osaan kyllä motivoida kesken hommienkin. Tiimissä on panoksia kovennettu viimeaikoina. Monella on ollut tippa linssissä, jolloin on saanut vähän halia takaisin treenauskuntoon :) Itseasiassa itkin menemään itsekin viime maanantaina :D Tapahtuma oli hyvin sekava sillä treenattiin yhdessä J:n kanssa ja supersarjan viimeisiä mave toistoja tekevä J ei vaan pystynyt pitämään käsipainoista kiinni parin toiston jälkeen. Nostin uudelleen käteen ja painostin jatkamaan. Taas ne tippu ja tällä kertaa ei saanut edes kädessä pysymään yläasennossa. Mimmi oli niin loppu, että jalat täristen itku tuli <3 Mä sitten tuttuun tyyliin menin halailemaan ja vakuutin, että se on ihan normaalia. Kun keho oikeasti treenataan loppuun on kaksi luonnollista rekatioita: itkeminen ja okentaminen. Seksikästä eikö. Yleensä ne fiilikset on sellanen sekava yhdistelmä noita molempia, ettei tiedä kumpaa teksisi. Molempia on nähty. Takaisin tarinaan, eli J:n siinä vollottaessa halasin sitä ja koitin saada sen takaisin normaalitilaan kehumalla, että teki oikeasti huipun työn ja että mä olen tosi ylpeä. Siinä kehuessa mäkin vähän väsyneenä, mutta onnellisena herkistyin kun nään parhaan kaverin itkuisena ja lopulta molemmat itketään silmät vuotaen :D En tiedä kuulostaako nyt ihan hullulta, mutta tossa tilanteessa siis huulilla on hymy, mutta silmät onkin sitten ihan eriparia. Anyway, jengi tuijotti :D Myöhemmin pukkarissa J harmitteli, että kiva kun kaikki nyt näki tollasen romahduksen, kelas varmaan, että what the hell.. Vastasin sille, että ”Ei J! Se mitä ne aatteli, oli että Damn! Voi kun mäkin saisin aikaiseksi noin rankan treenin! ”
Tunteella vaan ;)!

image_29

Treenin jälkeen maisteltiin yhdessä Fitnessgurun OneWhey mango isolaattia! Se on aika sorbettimainen ja tosi makea. Tykkäsin :) Iltapalaksi oon nyt nauttinu megaraikasta Fitnessgurun OneWhey Kiwiä Mmmm!

one-whey-isolate-mango

Pari muuta mulle uutta huippuamakua: french vanilla & raspberry white chocolate.

image_13

Viimeisen tilauksen yhteydessä nappasin myös tosi hyvän hintaista kookosöljyä, jota käytän aina kun paistan jotain pannulla. Lasse oli aluksi vähän skeptinen kookosöljyä kohtaan, mutta nyt sekin tykkää. Maku oli kuulemma tosi jees ja se, että se tulee halvemmaksi kuin oliiviöljyllä paistaminen vielä enemmän jees :D Tosin mun mielestä se on eniten jees, että ruoka on terveellisempää :) Iloisena huomasin, että Fitnessguru tarjoaa nyt myös Omega 3 kapseleita, nekin siis käytössä 2 illalla ja 2 aamulla.

image_7oneomega3_productpageKaksi viikkoa sitten liityin Team Bombshelliin. Tunsin kaipaavani uusia tuulia jenkeistä ja valmentautumisen tuomaa rytmiä elämään. Olin vihdoinkin valmis :) Jenkeillä on mitä ihmeellisimpiä ohjeita välillä, joita en voi paljastaa sopimuksen salassapitovelvollisuuden myötä. Suurin osa on kumminkin ollut mulle uutta ja positiivista, juuri sitä mitä tilasinkin. Tahti on kova, mutta niin on mimmikin. Tällä kertaa aioin olla tarkempi oman jaksamiseni kanssa kuin viime kerralla ollessani Fitfarmin tiimissä. Fitfarmilla kaipasin kannustusta. Vaikka olenkin itsenäinen ja luonteeltani vahva nainen niin kyllä kunnon kehut saa aina iloiseksi, etenkin kun tiedän ansainneeni ne. Fitfarmilla paras saamani kommentti oli ”Hyvä”. Bomshell valmentajani Coach V (Vanessa Campbell osoittautui heti kättelyssä ihan erilaiseksi, tuli todella hyvä mieli ensimmäisen viikon jälkeen kun hän vastasi viestiini, joka sisälsi kuntokuvat:

unnamedOlin jo tähän etävalmennustiimiin ilmoittautuessan asennoitunut niin, etten odottanut mitään älyttömän henkilökohtaisia viestejä. Lähinnä halusin uudentyyppisiä ohjelmia. Tämä oli positiivinen yllätys <3

Ensimmäisen valmennusviikon jälkeen takamus oli niin tulessa ja selkäranka lytyssä (10 treeniä / viikko), että päätin käydä taas Finnkirolla suoristamassa itseni. Huomasin jo kuvista, että olin ihan vinossa. Finnkiro sijaitsee Itiksen korkeimmassa talossa, eli täällä:

image_11Apua selkä, -niska ym. ongelmiin saa heti. Moni omasta valmennustiimistänikin on käynyt hoidettavana Ollilla ja tyytyväisenä ovat lähteneet. Huomaan nykyään herkemmin jos treenattavalla on tarvetta kiropraktikolle. Suurin paljastava tekijä on varmaankin se kun lantio lähtee kiertymään jalkaprässissä tai kyykyissä. Myös yhden tai molempien puolien pakara-/alaselkäjumit ovat aika varma keissi. Lukijatarjoukset Finnkirolle täällä.

Ripsihuollossakin tulee käytyä aina 3 viikon välein Studio Helsingillä. Olen ollut MEGA tyytyväinen! Itseasiassa kaiken tän kiireen keskellä oon hyödyntänyt ripsihuollot nukkumiseen. Studio Helsingillä siihen jopa kannustetaan :) Meikkaukseen en käytä aikaa normiviikkona kuuin max yhtenä päivänä :D Messuille toki pitää laittautua, lähinnä korjata ihon virheet pois. Ripsaria ei ole ikävä. Studio Helsingin ripsitarjoukset täällä.

image_15

 Käytiin viikko sitten Jyväskylässä reissulla, tässä sieltä pari kuvaa. Kivaa pukeutua välillä muuhunkin kuin salivaatteisiin :)

kuva

Sain myös selville Sokos Hotel Paviljongin suihkuhuijauksen :D Kaksi painiketta toisessa lukee shampoo ja toisessa saippua.. todellisuudessa kurkkaus sisään paljastaa, että kyseessä sama tuote, autch.  Lasse sai myös ruokamyrkytyksen, josta avauduin jo aiemmin Facebookissa, Paviljongin alakerrassa olevasta ravintolasta (oksensi koko yön), en suosittele. Taas tuli sellanen tunne, että omien ruokien kiikutus on ihan loistava juttu ja kannattava toimenpide. Viimeaikoina epäilyttänyt melkeen joka ravintolassa. Omilla purkeilla tietää aina miten on tehty, mitä sisältää ja kuinka tuoretta on :)image_25Totta kai matkalla piti vähän vaimoilla:

image_20

Lasse oli kyllä niin maailman paras. Lähti töihin, antoi mulle kortin ja sanoi, että osta jotain kivaa :) Aamuaeron päätteeksi shoppasin sitten itselleni lämpimät pörrösukat & treenipadan. Lasselle nappasin myös uuden treenipaidan ja makeen juomapullon. Tiesin, että se tarvitsi molempia <3 Ihanaa kun on ollut aurinkolasikelejä!image_24 image_23

Parin viikon päästä mulla on kuvaukset Studio Adessassa, jota varten sain Fitnessgurulta One Cut nimisen tuotteen. One Cut on siis nesteenpoistotuote eikä sovellu päivittäiseen käyttöön. Ajattelin kokeilla näitä 5 päivää putkeen ennen kuvauksia, kerron sitten miten meni :)!

image_6

Mun uus lempparishakeri on tää oranssi, niin makeen värinen!
image_5Fitnessgurulta on taas tulossa kilpailu blogiin, stay tuned!
Kiitos kaikille viimeeksi osallistuneille, teitä oli huikea määrä :)

Random kuvia viime viikoilta:

image_1 image_27 unnamed (1) image_9 image_8

Stay strong!
/Aku

1477384_588945951196170_967316189_n

Aku

22 vastausta artikkeliin “Bombshell”

  1. Tätä lukiessa tuli mieleen erään astetta fiksumman valmennusfirman valmentajan fb-status tältä päivältä:
    ”Jostain kumman syystä se, että ihminen runnotaan treenissä kerta toisensa jälkeen johonkin kooman ja kuolon välitilaan on ”hieno” juttu. Jotenkin niinkun ”hyvän” valmentajan tai treenin tunnusmerkki.
    Jokainen pystyy tekemään sellaisen treeniohjelman, että tarvitsee rollaattorin viikoksi eteenpäin. Minä pystyn tekemään ohjelman, että tarvitsee kaksi rollaattoria viikoksi.
    Mutta se ei ole se juttu. ”

    • Hyvää päivänjatkoa sullekin :D Ensin valitetaan, että ketjusalejen treinerit vaan nojaa seinään ja opastaa heiluttamaan puolen kilon käsipainoa, sitten tullaan tänne haukkumaan rankkoja treenejä? Haters gonna hate.

    • Ai? Mä en oo mollannu missään ketjusali-trainereita tai kilon painon heiuttelijoita. Tuo sitaatti ei ollut myöskään sua vastaan sanottu (miten edes voisi olla, kun se on ihan toisaalla sanottu). Se nyt tuli vaan mieleen, kun luin tuota sun kuvausta vetämistäsi treeneistä. Vähän uutta näkökulmaa ja ehkä keskustelua. Mutta sulta sitä keskustelua tai uusia näkökulmia ei ilmeisesti lähde, vaan vedät esiin heti jonkun haters-kortin. Mutta hyvää päivän jatkoa sullekin.

    • No itse ainakin tulkitsin heti vihamieliseksi kun aloitetaan ”sua fiksumpi valmentaja..” -heitolla. Annetaan olla. Tämä on vain blogi. Maailmassa on tärkeempiä väittelyn kohteita.

    • Astetta fiksumpi, ei SUA fiksumpi. Lähinnä laitoin sen siihen siksi, että se ei ole ihan minkä tahansa kadun tallaajan heitto.

    • Nojuu jos ei halua, että sanoja tulkitaan erilailla kun oli tarkoittanut niin kannattaa muotoilla ne toisin. No harm done. Treenityyleistä keskustelut, mikä on parempi kuin toinen, veisin muutenkin ehkä jonnekin foorumille :) En vieläkään tiedä oikein mitä mun olisi pitänyt tohon ekaan kommenttiin vastata? Osaan mäkin treenauttaa niin, että valmennettava osaa kävellä vaikka käsillä ulos kun ei tunnu missään, jos nyt ääripäästä toiseen oli tarkoitus mennä ;) Tälla blogitekstillä halusin lähinnä juhlia sitä, että mun tiimissä ollaan alettu tekemään tosissaan duunia. Tiimihän on tuore, eli pientä alkusäätöä on jokaisella ollut :) Kun aloitan valmentamisen en tietenkään voi vaatia (ainakaan useimmilta) mitään älyttömiä suorituksia heti alkuun. Kehityksen mukaan mennään. Eri intensiteetillä treenaavat jatkakoon samaan malliin rauhassa :)

  2. Mistä tuo lantion kääntyminen kyykyssä tai prässissä kertoo? Rupesin miettimään, että teenkö itsekin niin =O ennen kuin menen kiropraktikolle haluan kyllä lukea siitä lisää!

  3. Näytät todella hyvältä! Vaikutat todella iloiselta ja positiiviselta tyypiltä. Toivottavasti jaksat jatkaa bloggailua, vaikka sitten kerran viikossa tai harvemmin, juttujasi lukee aina mielellään. Ja, tämä ei ollut minkään limaisen nörtin treffipyyntö vaan treenaavan nuoren naisen ihailua :DD Kiitos siis kivasta blogista , erityisesti mahtavista ideoista ”treeniarjen” toteuttamiseen. Mukavaa kevättä! :)

    • Iso kiitos Johanna :) Nää on ne kommentit, joiden takia mun mielestä on kivaa bloggailla :)! Mä oon poistiivinen ja mun mielestä on parhautta kun muutkin kuten sinä on samalla aaltopituudella. Kisojen jälkeen omasta kropasta uudelleentykkääminen oli työlästä, arvostan siis tosi paljon tällasia kehuja <3

    • En ;) Ainakaan pitkään aikaan :) Välillä kutkuttaa ajatus kisaamisesta, mutta sitten palaan takaisin maanpinnalle ja tajuan, että muut ihmiset ja asiat on mulle tärkeämpiä, itsestäni puhumattakaan :) Jätetetään riutumiset ja pokaalit muille toistaiseksi ;) Maailman paras tuleva vaimo -pokaali voisi olla tavoittelemisen arvoinen!

  4. Moi!
    En yleensä kommentoi mihinkään blogeihin ikinä mut nyt on ihan pakko. Oot ihan sairaan upeessa kunnossa, ja mun silmään olit syksyn kisalavallakin tosi upeessa kunnossa! Mutta varsinki nyt, näytät upeelta! :) Sulla on oikeesti lihaksia, etkä oo sellanen rasvojen riisumisen jälkeen ruipelolta näyttävä, niinkun useimmat buumin myötä fitness-kisoihin, varsinki bikinifitness-lavoille lähtijät. Ymmärsin tästä postauksesta et aiot vielä kisata? Niin tai näin, sulla todellakin on niitä lihaksiakin mitä esitellä. ;)

    Monesti kyllä ihmettelen kun moni mun lähipiirissäkin treenaa siihen oksennukseen ja just jonku 10 kertaa viikkoon. Mun kroppa ei vaan pysty niin suuriin treenimääriin, tartten 1-2 lepopäivää vähintään viikkoon ja tuplatreeni päivätkin on harvinaisia. Mutta en kyllä tähtää mihinkää kisoihinkaan.. Mutjoo, pointtina et mun kroppa ei jotenki vaan tunnu palautuvan niin nopeesti ku useimpien vaikka syön paljon ja laadukkaasti ja pidän huolta vitamiinien saannista.

    Anyway, toivon että jatkat bloggausta! Oon seurannu sua viime kesästä asti ja pidän kirjotuksistasi. :)

    • Kiitos kauheasti AnZku!

      Sun kommentin luettuani menin oikeasti puhelimella katsomaan omaa blogia ja niitä kuvia, miettien, että onko oikeasti näin :D Teit mut tosi iloiseksi <3 Kisaamisasiaan vastasin viereiseen kommenttiin :) ja joo, ei munkaan mielestä ole todellakaan tervettä JOKA treenissä pyörtyä tai oksentaa. Aina silloin tällöin kiva vetää ihan piippuun asti ja ylittää itsensä ihan kunnolla. Kyllä hyvän treenin saa aikaan ilman övereitäkin. Itse oon oksentanut ehkä 3 kertaa ja meinannut pyörtyä parikykmmentä kertaa, siis parin VUODEN aikana ja ihan hyvä kehityshän mullakin on ollut ;)

      Kaikki on yksilöitä ja pitää treenata sen mukaan. Etenkin kun tietää omat palautumiset niin mikäs sen parempaa rytmityksen kannalta :)! Ihan älyttömän hyviä treenejä sulle ja kiitos todella todella piristävästä kommentista :)!

  5. Vähän off topic, mut miten oot saanu sun kulmista noin paksut? Katsoin vanhoja kuviasi missä sulla tosi ohkaiset kulmat, mäkin haluun paksut takaisin :D

    • Moi Sini!

      Hahaa hyvä huomio :D Mulla oli ihanat paksut kulmat junnuvuosien viivakulma-muodin jälkeen, kunnes tasan vuosi sitten kisakoemeikissä meikkaaja kysyi jos saisi siistiä mun kulmia. No.. puolet lähti pois ja olin ihan järkyttynyt kun näin itseni peilistä, etenkin kun otti meikit pois kuvausten jälkeen. Vuoden kasvatuksen jälkeen ne on BACK! Wuhuu :D

      Mulle opetettiin jo junnuna, että kulmia saa nyppiä vaan niiden alapuolelta. Paras tapa kasvattaa on nyppiä vaan ne villeimmät tosi alhaalla seikkailevat, eli kun siistii kulmia niin jättää vaan tahallaan ison osan hajakarvoista jäljelle. Lopulta niiden viereen kasvaa lisää kulmakarvoja ja näin kulmat tuuhenee/levenee :)

  6. Pakko sanoa, että mä oon saanu Fitfarmilla kyllä omalta PT:ltäni tosi paljo kannustusta ja välillä se kulkee ja kehuu mua sielä julkisesti niin, että mun korvia kuumottaa. Kyllä hän toki myös kertoo suoraan asiat ja kehuja, kun tulee niin tiedän niiden tulevan aiheesta ja kukaan ei taputtele päätä. Puhumattakaan siitä, että jos mulla on joku ongelma..terveydellinen tmv..niin siihen tartutaan siltä istumalta. Joka oli mulle yllätys, kun ite tulee vähäteltyä kaikenlaisia pikku kiputiloja niin PT otti heti asian käsittelyyn, kun ohimennen mainitsin asiasta.
    Mutta toinen valmennustyyli sopii toiselle paremmin, kun toiselle. Ite tykkään suorasta ja selkeestä linjasta ilman mitään ylimäärästä silittelyä tai lässytystä. Toinen taas tarvii pehmeempää linjaa. :)

    Ja sitähän mun piti tulla tänne oikeastaan sanomaan, että mun oli pakko mainita sut mun blogissa. :)

    retkivanukas.blogspot.fi

    • Heippa!

      Tosi kivaa kun mainitsit mut blogissa :)!
      Tohon valmennusjuttuun vielä niin mä en koskaan saanut mitään negatiivistakaan palautetta, en sitä mun mielestä kyllä olisi ansainnutkaan koska tein kaiken 100% niin kuin pitikin. Jouduin 2kk ennen kisoja jopa kysymään erikseen valmentajalta, että Mitkä on mun vahvuudet ja heikkoudet?
      Tähän sain vastauksen: Heikkoudet, keskivartalo vähän pehmeä vielä, mutta kyllä se sieltä kerkee tulla esiin vielä. Vahvuudet, todella sopivat rakenteelliset muodot bikiniin, leveä lantio / kapea vyötärö.

      -ei muuta.

      :D

      En siis saanut oikein MITÄÄN palautetta. Ainoa kannustus oli: Jatka samaan malliin. Paras ja ainoa kehu tuon oman kysymykseni vastauksen, vartalosopivuuden lisäksi: Hyvä.
      En mäkään mitään päänsilittely kaivannut vaan aitoa kiinnostusta ja innostusta. Sellasta draivia. ”Wau! Ootpa edistynyt!” tai ”Tällä tahdilla sä pääset ihan minne vaan!” – you know mitä mä tarkoitan ;)

    • Jeb. Tiedän mitä tarkotat. :)

      Mutta niinku sanoin niin kaikille ei käy sama tyyli ja joko mun valmentaja on erilainen tai
      sitten suhtaudun asiaan toisella tavalla. :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta