Este vai hidaste?

Hyvää viikon alkua kaikille!

Ajattelin jakaa kanssanne löytämäni videon, joka toi ainakin minulle roimasti inspiraatiota tulevaan viikkoon. Kyseessä on 31-vuotias Jonas Zimicki. jolla on ollut 19-vuotiaasta asti vain yksi jalka. Tästä huolimatta Jonas jopa kilpailee fysiikallaan kaksijalkaisten vierellä.

Jokaisella meistä on alamäkiä ja ainoa mikä määrittelee sen alamäen pituuden on oma asenteemme. Jonas on todella sympaattinen ja selvästi kova tekemään duunia, roolimalli niin miehille kuin naisillekin, enjoy :)

Mitä piditte?

Ihana kun osaa suhtautua vähän huumorillakin omaan ulkonäköön, eli toisin sanoin ihan loistava asuvalinta :D

Sairaudet ja vammautumiset ovat hidaste, eivät este! Voi joko luovuttaa ja kääntää selkän kaikelle hyvälle tai tehdä duunia sen eteen, että olisi taas onnellinen. Tiedän omasta kokemuksesta, että sairaudet ja vammat vetävät helposti mukanaan kohti yksinäistä pimeyttä. Ei minunkaan ennusteeseeni kuulunut kilpaurheilu neljä vuotta sitten. Onneksi me olemme suomalaisia ja taistelunhalu on korkealla! Koettelemukset vahvistavat ja opettavat selviytymään. Asenne ratkaisee.

B+

Nyt on liikkeellä kauheasti flunssaa ja myös oma valmennustiimini on saanut siitä osansa. Tärkeintä on, että kipeänä keskittyy paranemiseen ja rentoutuu. Paraneminen ei stressaamalla nopeudu! TIedän, että monella on kova hinku salille ja töiden pariin, mutta välillä on vain kuunneltava kehoa ja levättävä kunnes voi entistä ehompana palata työn pariin. Kipeänä treenaaminen pitkttää parantumista (AINA) ja voi altistaa vakaville komplikaatioille. Fitnessmimmeille tämä usein puuduttava paranemisaika kannattaa hyödyntää alan kirjallisuutta ja nettisivuja tuktien :)

Seuraan olympiavoittaja Nicole Wilkinsiä varmaan jokaisessa mediassa ja taas häneltä löytyi taas hyvä videopätkä, jossa hän vastaa aiheeseen liittyviin kysymyksiin. Kohdassa 5:40 Nicole kertoo omista loukkaantumiskokemuksistaan ja siitä, miten tauon jälkeen kannattaa palata takaisin treeniin:

”I know you’re tough, but dont be tough, be smart!”
-Nicole WIlkins

Juokaa paljon, muistakaa lämmin pukeutuminen, vitamiinit, maitohappobakteerit ja peskää käsiä usein, varsinkin salin jälkeen! Ihanaa viikkoa ja paranemisia flunssaisille <3

/Aku

Aku

10 vastausta artikkeliin “Este vai hidaste?”

  1. Aivan ihana postaus :)
    Minun mielestäni ihmiset eivät kuitenkaan sairastu kylmästä vaan siitä kun kaikki ovat sisällä jossa bakteerit leviää nopeammin. Esim. Jos joku yskäisee. Mutta tuo käsienpesu on kyllä tarpeellista (jonka ainakin itse unohdab välillä) :) hyvää viikon alkua :)

    • Ilman muuta helpoiten tulee kipeäksi tartunnasta :/ Samoin sinulle ihanaa viikkoa!

  2. Ihan asiasta kukkaruukkuun, bongasinko mahdollisesti sut ja sun poikkiksen tänään Kotkassa? :)

    • Ei hemmetti :D Jep! Varmaan cittarissa? Aika huvittavaan aikaan oot bongannut, tiedä millä ilmeellä on menty kun pankkikortti oli jäänyt kotiin :D
      Kivaa nälkäsenä matkassa tajuta ettei saa kaupasta edes salaattia :D

    • Juu, poistuitte mun kassan kautta, jumitin siinä toimettomana. En aistinut mitään v*tutusta ilmeistä. Mäkin näytin varmaan tosi iloselta, kun mun kassa tilttas toista kertaa saman päivän aikana :D Saako udella mikä toi teidät Kotkaan?

    • Arvasin, että olit kassana :D Sieltä oli tosi vaikeaa päästä pois kun ei tosiaan ostanut mitään, aika tiukkoja käytäviä teillä ;D Sanoinkin Lasselle kun käveltiin sun ohi, että ”Aina niin noloa kävellä kassan ohi kun ei osta mitään, kaikki varmaan luulee, että ollaan pöllitty jotain” :D
      Lassella on tosiaan asiakkaita Kotkassa, lähdin seuraksi kun voin läppärillä tehdä oman firman töitä samaan aikaan. Perus autotoimisto :)
      Vähän väsyneeltä näytit kyllä, mutta ei ihme, näin saman ilmeen Vuosaaren S-marketissa kun mun asioimalla kassalla kanssa tilesi systeemi, odotin varmaan melkeen 10min kunnes kassaneiti luovutti ja tyrkkäs mut toimivalle kassalle jonon ohi. Täällä stadin idässä on vähän pelottavaa ohitella muita :D Toivottavasti sun työpäivä jatku paremmin :)!

    • No olin kyllä myös väsynyt :D Päivä jatkui ihan normipäivänä, ei yks kassan tilttaaminen mun mielialaan vaikuta 2 minuuttia kauempaa…
      Voin kyl lohdutukseks sanoo, että aika moni ihminen poistuu kaupasta ostamatta mitään. Musta on ennemmin hassua kun huomaa, että asiakkaan on pakko valkata joku suklaapatukka tai lehti kassalta, kun ei kehtaa muuten lähtä :D Jos oisin tienny hätänne, niin oisin pummannu teille lounasrahat, nälkä ei oo ilonen asia ;)
      Utelias stalkkeri kiittää ja kuittaa, ens kerral tuu morjestaa!

    • Aijaa en tiennytkään, miten yleistä ostamatta poistuminen on ja hauska toi, että huomaat erikseen noi ”pakko-ostajat” :D
      Kiitos kauheasti avuliaisuudestasi näin jälikäteenkin! <3 Ilman muuta tuun ens kerralla moikkamaan jos satut olemaan töissä :)!

  3. Oon täs nyt alottanut säännöllisen salitreenauksen. Joka paikassa kysellään mikä olis jokaiselle sopiva kuntosaliohjelma. Mä oon tässä miettinyt, että onko se ohjelma tärkeä? Siis voiko salille mennä vaan ja käydä niitä laitteita yms. läpi, suorittaen ne tietenkin kunnolla. Mikä siinä on se jutun juju? En ymmärrä, miksi joka kerta pitäs tehdä ne samat liikkeet samassa järjestyksessä saman verran. Mulle kyllä kelpais kuntosaliohjelma, jos joku ammattillainen tekis sen ilman mitään kalliita maksuja vastaan. Tuntuu että itsellä ei aika ja aivot riitä semmoisen väsäämiseen.

    • Moikka!

      Täällä on paljon ilmaisia hyviä ohjelmia:
      http://www.fitnessrxwomen.com/training/print-go-workout/

      Ilman kunnollista ohjelmaa treeni jää helposti vajaaksi, joko liian vähän liikkeitä tai liian hidas tempo kun joutuu miettimään, että mitäköhän seuraavaksi. Myös liikaa voi treenata jos ei tiedä mitä tekee, kuten minä silloin kun aloitin 16 vai 17-vuotiaana: 6 kertaa viikossa salilla ja aina sama 1,5h saliohjelma (samat 7-8 liikettä) :D Ei näin.. Räätälöidyllä saliohjelmalla voidaan myös vaikuttaa siihen mitä kehität: haluatko satsata voimaan vai polttaa rasvaa? Tämä määrittelee mm. sarjojen pituudet.

      Tässä on hyvä artikkeli selventämään:
      http://ellit.fi/liikunta-ja-terveys/liikunta-ja-hyvaolo/motivoiva-treeni-kuntosaliohjelma-aloittelijalle-ja-edistyneelle

      Artikkelin ohjelmia en nyt ihan allekirjoita, suosittelen vapaita painoja, eli tankoja, käsipainoja, levypainoja, kahvakuulaa kuin myös taljoja ja kehonpainon hyödyntämistä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta