Fitnesskuvaukset & juttua kisaamisesta

Noniin nyt niitä kuvia!

Pari kuukautta sitten vanha promoyhteistyökumppanini ,aina yhtä hyväntuulinen Tuula Heikkinen, otti yhteyttä minuun kuvausstudionsa puolesta ja ehdotti, että pidettäisiin mulle fitnesshenkiset kuvaukset. Ihan innoissaan suostuin oitis, onhan mun viime kuvauksista jo melkein vuosi! Tykkään olla kuvattavana vaikken mikään ammattimalli todellakaan olekaan. Linssilude ihan nappulasta lähtien ;D Kuvaukset on myös tosi motivoivia! Suosittelenkin lämpimästi omalle valmennustiimille ja kaikille teille lukijoile varaamaan kuvausajan. Kun kuvauspäivämäärä on tiedossa saadaan selkeä tavoite, jolloin safkoissa pysyminen helpottuu ja treenitkin maistuu extrahyvin, haluaahan sitä mahdollisimman timmit kädet ja pyöreät pakarat kuvauksia varten, vatsalihastenkin mahdollisimmaan suuri erottuminen on tietty plussaa ;) Ennen kaikkea kuvauksissa on tosi hauskaa!

Mähän en nyt missään kisakunnossa ole, mutta omasta mielestäni oon ihan kivassa kunnossa silti :) Hyvin oon päässyt eroon puolen vuoden mässäilyn aihauttamasta turvotuksesta (kolmena ekana valmennuspäivänä lähti 2kg heti kättelyssä..). Kuvaukset on kivoja muistoja myös itselle, eikä niitä varten todellakaan tarvitse olla mitään aiempaa kokemusta :)

Kuvauksiin voi ottaa mukaan pari eri asua ja vaihdella kun siltä tuntuu. Asentoja kannattaa katsella etukäteen netistä kuvia selaamalla, mutta Tuula tietenkin avustaa paikanpäällä. Kuvaukset pidetään siistissä studiossa Pasilan veturitalleilla. Paikanpäällä on erillinen tila viimeistelyjä varten kunnon valoilla ja peileillä. Meikit ja hiukset kannattaa kumminkin laittaa valmiiksi ennen kuvausten alkamista kotona tai ammattilaisen luona. Itse tein näitä kuvauksia varten omat meikit & hiukset.
Laitan tän postauksen loppuun Tuulan kuvaustarjouksen, tarttukaa ihmeessä! :)

Kuvaukset alkaa aina pienellä valojen säätämisellä, jolloin merkityssä kohdassa seistään ihan millä vaan ilmeellä ja asennolla testikuvia varten. Normaalisti näitä kuvia ei käytetä mihinkään, mutta mä halusin teille demokuvan tilanteesta:

,mlml

Sitten niitä kunnon studiokuvia:

_ADE0630_LowRes Aurora02179_LowRes Aurora02237_LowRes _ADE0650_LowRes _ADE0739_LowRes _ADE0747_LowRes

 

Mikä on teidän lemppari?140206_FitnessAku_Adessa1_web

Tän päivän netti-iltalehdessä oli muuten tosi hyvä Nora Yrjölän haastattelu, jonka Julia linkitti mulle sanoen, että ”Et taidakaan olla ainoa, jonka mielestä fitnesskisaaminen ei ole ”fitness” :) 

www.iltalehti.fi/terveys/2014041018203385_tr.shtml

Paljon samoja pointteja kuin mulla, isona erona se, että mä tunsin, että elämässä on tärkeempääkin kuin ”hetkellinen” näännyttäminen jo ekojen kisojen jälkeen. Moni kisaaja arvostelee sitä, että ”On niin tyhmää kisata jos vaan aikoo kokeilla tai jättää sen siihen ekaan vuoteen”. Onko? Pitäisikö pakolla ja väkisin kisata just 10 vuotta ennen kuin on ok lopettaa?
Näistä on puhuttu jo paljon, mutta musta on kiva ottaa nää esille varsinkin nyt kun on Fitness Classic -viikko täällä Suomessa ja ens viikolla tässä maassa on taas kymmeniä murtuneita fitnesspimuja, joko sen takia, että *ituttaa häviö kun muuta tavoitetta elämässä ei tunnu olevan tai sen takia, että kroppa on sekaisin ja elämä tyhjää. Varmasti moni kisaaja osaa ja pystyy kisaamaan järkevästi ja osaa tasapainottaa kisan jälkeisen elämän, se on hyvä :) Se järkevästi syöminen kisan jälkeen on yllättävän vaikeaa vaikka olisi ollut millanen rutiini aiemmin – I know.

Haluun vielä sanoa, että jos joku kisaaja lukee mun blogia ja voi huonosti niin muhun saa olla yhteydessä, joko Facebookin kautta tai sähköpostilla [email protected] mä mielelläni autan juttelemalla mun omista kisakoetteluista, niistä kun oon nyt selvinnyt :) Muhun on ennenkin otettu yhteyttä just koska puhun näistä asioista avoimesti ja oon tosi onnellinen siitä, että pystyn auttamaan edes vähän :)

Hyviä treenejä ja kisaavilla kisoja! Muistakaa kisaajat, että ne on vaan bikinikisat ;) Näyttäkää parhaanne ja nauttikaa, ootte ansainnu päivän parrasvaloissa!

 /Aku

_ADE0693_LowRes

Aku

12 vastausta artikkeliin “Fitnesskuvaukset & juttua kisaamisesta”

  1. Tuntuu niin hyvältä että puhut julkisesti näistä fitnesskisabuumin ongelmista, varsinkin kun oot itse kokenut. Törmäsin eilen itsekin tuohon artikkeliin ja eka ajatus oli ”JES! Vihdoin joku fitnesskonkarikin puhuu näistä jutuista!” Tuntuu vähän siltä, että kisaajilla tuntuu olevan kova tarve todistella että tässä ei ole mitään epäterveellistä ja kaikki kritiikki on vaan kateellisten panettelua. Musta vähän tuntuu valitettavasti siltä, että ”fitnessdieetti” tulee nuorille tytöille hyvään saumaan ja voi kehittyä syömishäiriöksi… Yhteen blogiin törmätessäni mietiskelin etät ihan oikeesti, jos 17-vuotiaan tytön elämä on jokaisen suupalan punnitsemista ja noin 1100 kalorilla päivässä elämistä ja kahdet treenit siihen päälle, niin ei voida puhua enää terveestä nuoren urheiluharrastuksesta. Enkä väitä, että kaikki kisaajat menettävät terveytensä ja mielenterveytensä.

    • Mä en oikeastaan oo sitä mieltä, että kisaaminen aiheuttaa syömishäiriöitä. Vaikka munkin kroppa oli sekaisin niin en ihan syömishäiriöksi kutsuisi, ne on kumminkin pidempiaikaisia sairauksia eikä niistä ainakaan mun ymmärtääkseni parannuta parissa kuukaudessa :)

      Tässä just huomaa miten tää aihe on niin moniulotteinen, että sanoja ymmärretään helposti väärin ja media nyt kirjoittaa mitä haluaa tai luulee kuulleensa. Kauheasti todeistelua on ilmassa puolin ja toisin. Kun kyseessä on kehon toiminta ei mitään suoraa linjausta edes voi sanoa koska olemme kaikki yksilöitä. En kyllä todellakaan suosittele varsinkaan alaikäisille bodykisaamista. Tonnin kalorit ja tuplatreenit ei oo mun mielestä tervettä kenellekään :)

  2. Mulla olis postaustoive mikäli sellaisia saa esittää. :) Voisitko kirjoittaa kisan jälkeisestä ajasta, esim. millä tavalla koit syömisen/palautumisen haastavaksi ja mitä kaikkea tuohon aikaan liittyi? Minkälaista oli ravintosi ja treenisi ja millaisia tunteita ja ajatuksia sinussa heräsi kisojen jälkeisinä viikkoina?

    • Voin tiivistää vastaukset kommenttiin: Kisojen jälkeen yritin syödä terveellisesti ja siinä samalla vähän vapaammin. Ei mennyt kun pari viikkoa niin vapaammin vei enemmistön ja terveellisesti oli vähemmistössä. Tottakai kokoajan oli huono omatunto syömisistä ja huono kuntokin tuli sen mukana tosi äkkiä. Salilla kävin kisojen ja joulun välissä ehkä 3 kertaa. Joka viikko siitäkin huono omatunto. Itse olisi halunnut treenata uuteen tikkiin, mutta kroppaa ei kiinnostanut ollenkaan. Peilistä katto turvonnut töhnöttäjä, enkä todellakaan tykännyt siitä. Siinä sit palloilin syömisten ja tunteiden seassa kunnes tammikuussa lähdin kokeilemaan 1-2kk paleodieettiä ja se sai mut taas voimaan hyvin :) PT-duunin myötä pääsin takaisin kiinni salitreeniinkin ja nyt 4 viikkoa sitten tunsin olevana oikeasti palautunut ja otin yhteyttä uuteen valmentajaan, jotta tällä kertaa saisin pidemmän päälle kestävän ja terveen kehon, josta tykkään :) Kunto on noussut ihan huimaa tahtia ja jo alkuvuodesta ekan salikuukauden jälkeen ennätykset vaan paukkuu eri liikkeissä :)! Oon tosi onnellinen nyt, tarviin treenejen ja syömisten tuomaa rytmiä. Syksyllä olin aika hukassa, niin siinä helposti käy kun panostaa liikaa yhteen päivään eikä mitään tarpeeksi tukevaa jatkosuunnitelmaa ole. Vastasiko? :)

  3. Kuvat 4 ja 5 on minusta parhaimmat studiokuvista. :) itse tein joskus seppälälle muutaman kuvauksen ja se on kyllä erittäin hauskaa puuhaa. :D

  4. Siis sä näytät niin hyvältä! Täydellinen kroppa ja oot niin kaunis :) Mä voin niin samaistua noihin sun kirjotuksiin, sit kun ollaan ”dietillä” ni sit ollaan ja sit jos antaa itelleen luvan herkutella, se menee täysin överiksi, eikä loppua näy.. Tuntuu ettei koskaan tuu löytämään normaalia suhdetta syömiseen. Tosiaan itse en siis kisaa, eikä ole aikomuksenakaan, mut tuollainen ihana sporttinen kroppa ku sulla ois joskus tavoitteena. Ihana oot, sait täältä uuden lukijan heti!

    • Kiitos Jonna! Sun kommentti todella lämmitti sydäntä :)!!!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta