Rasvaprosentti ja paino

Kävin äsken inbodymittauksessa. Kiva käydä näin uuden valmennuskauden alkuun tsekkaamassa lihasmassa ja rasvamäärä. Pehmytkudospaino (sis. lihakset) 40 kiloa ja rasvaa 26%. Kokonaispaino on 57,5kg. Moni kysyy, että mikä mun tavoitepaino on? Ei sellasta ole! Siistiä jos olisi 15% rasvaa ja paino 65kg :D Saa vähän treenata sitä varten..

Tavoiterasvojakaan ei oikeastaan ole, peilin pitää vaan miellyttää. Viimeeksi kun olin tyytyväinen muotoihin olin siinä 15% kieppeillä. Se on aika alaraja mun mielestä. Lähempänä 10% mun keholla ei ollut energiaa tehdä yhtään mitää, edes olla onnellinen. Sanotaan vaikka 15-19%, mutta katsotaan!

Yks mun lempikuvista viime vuodelta :)
Yks mun lempikuvista viime vuodelta :) Muistaakseni tässä rasvaprossa 15

Tossa yllä olevassa kuvassa näkee miten leveä lantio mulla on ja siksi onkin ihan sama miten paljon dieettaan koska se ei vaan siitä tuu kapenemaan ton enempää. Sekin on ihan oma asiansa, meinaan oman rakenteen hyväksyminen. Lihaksia muihin mestoihin niin näyttää kapeemmalta ;) Tiedän, että tulevan talven kunto tulee olemaan parempi kuin koskaan. Ei övereitä, ei kykiluita, ei 10 treeniä viikossa.

Nyt on tosi vaikeeta arvostaa tän hetken ruokamääriä, joo on ihanan energinen olo kokoajan, mut taas tää alkaa. Vähemmän ruoan kinuaminen. Vielä en sano Katalle mitään koska vaan viikko mennyt, kivasti avaudun vaan teille täällä.

Oon kyl tyhmä, nytkin treenin jälkeen ryntään peilin eteen kattomaan miten oon salee erinäkönen kunnon treenin jälkeen.. ja vielä tässä vaiheessa koulutusta :D! Ei..

Niiiiiin, että voisko joku ehdottaa jotain trooppista autiota saarta mis olis levytanko, parit käsipainot ja yhet nilkkapainot? Ei mitään mistä voi itseään peilata, eikä missään nimessä vaakaa. Sit siel sais olla purkitettuna kaikki mun ruoat 5 kuukaudeksi ja iso astianpesukone. Vosin tehdä niitä mun rakastamia aamuaeroja vaikka uiden. Niin ja WiFi ois hyvä, että voisin valmentaa asiakkaita etänä ja saada omalta valkulta ohjeet. Sit pari kolme viikkoa ennen häitä kun oon taas ripped niin hakekaa mut pois.

/Aku

Aku

12 vastausta artikkeliin “Rasvaprosentti ja paino”

  1. Olisko toi 40 kiloa rasvaton massa? se ei kuitenkaan ole sama kuin lihasmassa :) Jos sulla olisi 40 kiloa lihaa, sun pitäs mennä kehonrakennukseen kilpailemaan :)

  2. Tos on varmaan tullut joku virhe, meinaan jos lihaksia on 40kg ja rasvaprosentti 26 57,5kg painoon, jäljelle jää 2,55kg luille ja nesteille jne mitä ei ole lihasta tai rasvaa :D

  3. Eiks siu fitnesskisat oo jo ohitse joku vuosi sitten? Ymmärtäkseni sie vie jatkat tuota ruuan mittaamista tosi tarkkaan edelleen? En ymmärrä miten sie jaksat elää nuin, että aina mittaat ruokas, et syö mittää ylimäärästä ja otat jopa mukaas aina omat ruuat jos johki meette? Tai joskus sie ainakin kuvia siitä laittelit. Niin siis, että onko tuo sit siu mielest iha normaali elämäntapa? Tai varmaan siulle onkin. :P Mut rankkaa tuollanen ettei voi yhtäkään ylimäärästä porkkanaa syyä ja vaikka jouluaattonaki siulla on sit omat eväät mukana :/ Mie oon aika sitä mieltä yleisesti sellasesta super fitness elämästä, että se on samanlaista kehon äärirajoille viemistä kun esimerkiksi lihhoomine tai liialline laihtuminen. Varsinkin enne nuita fitnesskisoja ni kisailijat ei mittää syö tai juo, ei se ihan tervettä ole. Liikunta on aina hyväksi ja terveellinen ruokavaljo toki, mutta kohtuullisessa määrässä. Kun kattelee nuita jotka treenaa 5 päivää viikossa ja mittailee jokaise herneen ni kyl mie ihmettelen mitä pelleilyä se on, puhumattakaan steroidien käytöstä, myrkkyä :(

    Mutta mielipiteestäni viis, niin miten sie jaksat sellasta mittaamista ja kuinka se määrää sun elämistä/syömistä? Olisi mielenkiintosta kuunnella, vaikken ehkä kaikkea terveelliseksi koe. En mie ilkeyttäni tätä meinaa, tämä on vaan niin ihmeellinen ilmiö ja haluaisin kuulla siulta mitä sie oot mieltä! :)

    • Jouluna voi ihan hyvin syödä saman ohjeen mukaan kuin nyt. Kaikkea mitä tarjolla on ei tietty kuulu siihen ohjelmaan. Joulu on vähän niin kuin kaikki muutkin päivät, maailma on täynnä kaikkea keinotekoista lihottavaa, verisuonet tukkivaa surkeeta syötävää; kaikkea EI VOI syödä muutenkaan.

      Vaadin valmentajalta saada punnita mun ruoat, koska tykkään kontrollista. Tykkään tiedosta, tiedän tasan mitä syön ja miten se muhun vaikuttaa jos sitä vähentää tai lisää. Oon numeroihminen. Jos harjoittelen 2 minuuttia niin osaan Piin 20 ensimmäistä desimaalia :D Vähän off topic, mutta mitä sillä tarkoitin niin oon hyvä numeroissa ja tykkään niistä. Tykkään ymmärtää numeroita :) Kun ymmärräm numerot, tuntuu siltä, että ymmärrän itseäni. Niin ja porkkanoita ei tarvii mittailla tässä ohjelmassa, naamaan vaan jos tekee mieli :)

      Omat eväät kulkee edelleen mukana. Tosi usein syön aamukiireessä oman aamupalan kiposta bussissa :D Kisaamisen ja PT-koulutuksen myötä oon tosi tietoinen kaikesta mitä ruoka sisältää ja nyt kun mulla on taas määränpää ja 100% halu sitoutua, suorittaa ja saavuttaa niin tää mun tietosuus on aina mielessä. Ei tee mieli syödä mitään kasviskeittoa tai pullaa, josta 100% on hiilaria koska tiedän, että tarviin myös proteiinia ja hyviä rasvoja oman tavoitteen saavuttamiseksi :)

    • En ole itse koskaan aikonutkaan fitness-kisoihin, mutta syön silti tarkasti ruokavaliota noudattaen jopa jouluna ja treenaan 6 päivänä viikossa (sali ja juoksu). En tee tätä ulkonäköni takia, vaan voidakseni hyvin. Haluan ravita kehoani hyvin eikä minun tee mieli syödä prosessoitua ruokaa tai ”herkkuja” kuten karkkia. Moni sivustaseuraaja saattaa pitää minua jokseenkin syömishäiriöisenä, mutta itse olen erittäin onnellinen, että paleo-ruokavalion takia vatsani ei enää kipuile päivittäin. Ruokavalio ei siis välttämättä tarkoita 12 viikon tarkkaa ohjelmaa. Joillekin se tarkoittaa koko loppuelämää ja painopistettä muualla kuin ulkoisissa seikoissa. Liikunta taas on loistavaa vastapainoa vaativalle työlle ja tarvitsemaani omaa aikaa. Steroideja tuskin Suomessa käyttää kovinkaan moni. Ihan jokaista lihasmassaa kasvatellutta ei siis kannata epäillä steroideista tai muuten liikutaan foliohattu-zonella. Olen muuten hyvin samaa kokoa kuin Aku. 161 cm, 56 kg, lihasprosentti oli puoli vuotta sitten 32, nyt varmaankin noussut.

  4. Sul on kyllä upea kroppa ja tuollainen lantio-vyötärösuhde on just magee! Tsemiä valmennukseen :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta