Usein kysyttyjä kysymyksiä ja fiiliksiä bootytreenistä

Ensimmäinen yleiseen myyntiin tekemäni treeniohjelma Booty Camp® Gym Edition on nyt ollut markkinoilla kohta 3 viikkoa ja olen niin onnellinen sen menestyksestä ja kaikesta ihanasta palautteesta! Tunnen nyt jo onnistuneeni tavoitteessani luoda edullinen, mutta runsassisältöinen erikoisempi pakarapainotteinen treeniohjelma :) Koska ohjelma on niin edullinen se ei voi valitettavasti sisältää kysmys-vastaus-palvelua samoin kuin pidempiaikainen satojen eurojen valmennus. Ohjelman mukana tulee tietysti erittäin kattavat ohjeet, mutta silti on tiettyjä kysymyksiä, joita kysytään usein. Listasin niitä tähän vastauksineen.

Mulla on ollu nyt lähes vuoden salitauko ja oon nyt alottamassa uudelleen liikuntaa ylipäätään. Pärjääkö tällänen vähän rupukuntoinenkin ohjelman kanssa? :D

Kivaa kun olet palaamassa takaisin salille :) Alussa voi olla hyvä valita ohjelmasta 3 treeniä / viikko, joihin haluat panostaa ja sitten ottaa se 4. treeni mukaan kun siltä tuntuu. Viikkotreenit voi siis valita ihan oman mieltymyksen mukaan. Silloinkin muista aloittaa kevyemmin ja lisätä painoja sekä intensiteettiä viikkojen myötä. Ohjelmassa on myös ohjeet lepoviikkoihin ja päiviin, jotka kannattaa ehdottomasti muistaa, jotta kehitys on tasaista ja energiaa riittää :) Riittävä proteiininsaanti on myös avainasemassa, eli syö tarpeeksi.

Koska ohjelmassa on paljon variaatioita uskon, että sieltä löytyy eri kuntoisille toimivia valintoja. Treenasin ohjelman ykköstreenin juuri yli 40 kiloa ylipainoisen painonpudotusasiakkaani kanssa ja hän selvisi iloisin, mutta hikisin fiiliksin :)! Samaan aikaan saan kovakuntoisimmilta entisiltä tämän ohjelman ostaneilta valmennettaviltani palautetta, että ovat olleet aivan finaalissa treenin jälkeen. Tehoa ohjelmasta saa siis takuulla irti, treenatessa kun annetaan sen verran kun pystytään ja se riittää :)!

Osaatko sanoa että soveltuisko weist trimmeri tälle ohjelmalle kuinka hyvin?

Minulla ei ole omaa kokemusta waist trimmereistä, jos sillä tarkoitat ns. treenikorsettia kuten Esbelt, mutta olen kuullut niistä lähinnä huonoa, niin tulosten kuin terveyden kannalta. Oikeasti kapean vyötärön tuloksia saa vain dieettaamalla ja jos siitä haluaa vielä linjojaan muuttaa toiseen suuntaan, kuin mitä luonto halusi, vain oikea korsetti tai kirurgia pystyy siihen ja kumpaakaan en suosittele, sillä ovat taatusti terveydelle haitallisia. Parhaiten kapean vyötärön saa esiin dieettiä edeltävästi tai sen jälkeen selän, olkapäiden ja pakaroiden lihasten rakentamisella, eli kunnon ruoalla ja kovalla treenillä, säännöllistä lepoa ja palautumista unohtamatta.

IMG_9178

Onko tää joku tietyn ajan mittanen ”jakso” vai pystyykö vetää ite niin kauan kun hyvältä tuntuu? :)

Kannattaa kuunnella omaa kroppaa, että kuinka kauan ohjelma toimii. Yleensä yhtä ohjelmaa voi noudattaa 4kk ennen kun se alkaa maistumaan puulta. Joillain voi mennä pidempääkin, joillain se tulee aiemmin. Kropan turtumisen liian pitkään käytössä olleeseen ohjelmaan huomaa yleensä siitä, ettei treeni oikein tunnu missään, eikä sarjoissa ole enää pitkään aikaan saanut painoja nostettua suurempiin. Tuollainen hyytyminen voi myös johtua liian vähästä ravinnosta, mutta jos ravinto on kunnossa ja ohjelma ollut käytössä useamman kuukauden voi olla uuden ohjelman paikka :) Omassa valmennustiimissäni ohjelmat päivitetään 2kk välein, mutta se johtuu vaan mielenkiinnon säilyttämisestä ja uusien liikkeiden sisäistämisestä valmennusaikana. Itse käytän samaa ohjelmaa sen 3-4kk, nykyään ehkä vielä pidempään kun käytän noita ohjelmassa esiintyviä variaatioita, jolloin jokaisen treenin ollessa saman ohjelman mukainen, se on kuitenkin erilainen valinnoista riippuen. Toivottavasti tämä vastasi kysymykseesi :)

Olisin kiinnostunut ostamaan BCGE:n. Ainoa mikä mietityttää, oli maininta ”hyvin varustellusta kuntosalista”? Itse käyn finnbodylla, joista osa on hyvin varusteltuja ja osassa hieman niukemmin.

Vastauksena kysymykseesi: Infossa on maininta ”hyvin varustellusta kuntosalista” siksi, että välttyisin niiltä ”Meidän salilla ei ole etureisilaitetta, eikä prässiä, eikä loitonnuslaitetta, eikä juoksumattoa, eikä käsipainoja, eikä …Mitä teen?” -tyyppisiltä viesteiltä :) Näissä yleisissä ohjelmissa se on mielestäni tärkeää mainita, vaikka ohjelmassani onkin poikkeuksellisen paljon variaatioita, kun ohjelmaan ei sisälly muutoksia, eikä ohjelmaa tehdä yksittäisen kuntosalin tarjonnan mukaan vaan keskiverron ns. hyvin varustellun :) Esim. jenkeissä valmennuksen hyväksymiseen kuuluu usein monisivuiset sopimusehdot, joissa mainitaan mm. että ”Jos saliltasi ei löydy jotain laitetta, suosittelemme vaihtamaan parempaan kuntosaliin”, eikä heidän ohjelmissaan 99% ajasta edes ole yhtäkään variaatioita. Pääsevät näin helpommalla tuhansien asiakkaiden kanssa kun vastaus on aina ”vaihda salia”. Ohjelmia saa myös luotua (myytyä) huomattavasti enemmän kun ei tarjoa kaikkia variaatioita kerralla, mikä ei myöskään ole oma filosofiani. Jenkeissä ollaan huomattavasti tarkempia sopimusehdoista kuin täällä Suomessa ja sen vuoksi täällä eri firmojen asiakaspalvelut saavatkin tehdä ylimääräistä työtä. Itse haluan vaan, että on reilu peli, ettei odoteta, että tässä superedullisessa ohjelmassa olisi ratkaisu aivan joka tilanteeseen, sillä tietenkään se ei voi vastata yksilöllistä henkilökohtaisesti omiin tarpeisiin tilattua ohjelmaa. Olen kyllä silti varma, että tein ohjelmasta huomattavasti paremman kuin ”mitä olisi tarvinnut” ja, että sen sisältö on merkittävästi hintaa arvokkaampi :)

Katsoin ohjelman läpi ja olisin kysynyt jos reiden loitonnus laitteelle (treeni 1) löytyy korvaavaa liikettä/laitetta, koska saliltani ei löydy kyseistä laitetta.

Moikka ****!

Se on kyllä ihan laitteiden ykkönen bootytreenissä ja valitsen omat kuntosalinikin sen mukaan. Jos ei löydy jotain ohjelmassa olevaa, kannattaa vaan googlata, esim. nyt youtubesta abductor / loitonnus niin löytyy vaihtoehtoja nilkkapainolla, kuminauhalla, taljassa ym. Englanninkielisillä hakusanoilla löytyy yleensä paremmin, kannattaa etsiä lihaksella / liikkeen nimellä, välineellä ja asennolla + vaihdella niitä. Sanastoa: seisten (standing), maaten (lying), polvillaan (kneeling), taljassa (cable), kuminauhalla (resistance band / band), laitteessa (machine), nilkkapainoilla (ankle weight) jne.

Tässä haun tulos sanoille abductor resistance band lying:

Tämä kysymys-vastaus-palvelu ei tosiaan kuulu ohjelmaan kuten aiemmin on tilausvaiheessa mainittu :) Toivoisin, että ymmärrätte täällä yhden itsensä työllistävän ihmisen hoitavan satoja tilauksia edullisesta ohjelmasta, jolloin ohjelman tuotto menee miinukselle jos sen tilauksen hoitoon menee lisäaikaa kysymyksiin vastaamisessa, kyse on kuitenkin ohjelmasta eikä valmennuksesta. Harvempi haluaisi omassa työssään tehdä esim. tunnin töitä ja kuulla sen jälkeen, että onkin velkaa työnantajalle 10€ :)

Parhaimman tuen treeniin saa palkkaamalla oman henkilökohtaisen valmentajan, joka vastaa kaikkiin kysymyksiin ja opettaa lihaksen toimintaa ja eri treenitapoja juuri sinun tarpeiden ja tietotaidon mukaan. Netissä opiskelemalla oppii myös paljon esim. Lihastohtorin blogia lukemalla. Hyvällä kuntosalilla henkilökunta auttaa mielellään pienissä kysymyksissä, kuten ”Miten voisin korvata tämän liikkeen tällä salilla kun teillä ei ole tätä tiettyä…?” Kanssatreenaajilta voi myös kysellä pikaista vinkkiä sarjatauoilla :)

IMG_9293

Haluaisin treenata viidesti viikossa, mitä teen?

Ohjelmassa on 4 eri treeniä, joten jos haluat treenata 5 kertaa viikossa A) muista syödä tarpeeksi B) voit valita lisätreenin sen mukaan mihin haluat panostaa:

NICE BOOTY -> jos palaudut hyvin, voit tehdä jonkun alakroppatreeneistä tuplana

MORE UPPER BODY MUSCLES -> 2 x yläkroppatreeni (sama treeni tuplana)

BURN FAT / PAREMPI HAPENOTTOKYKY-> 2 x HIIT-treeni (sama treeni tuplana)

VAIHTELUA -> tee jotain mikä tuntuu kivalta! Käy ohjatulla tunnilla, uimassa, juoksulenkillä – what ever u like :)

IMG_9295

Mitä minun kannattaisi syödä tällä ohjelmalla treenatessa?

Oman kulutuksen verran tai vähän enemmän -> saat kunnolla lihasmassaa ja niitä muotoja kehittyneiden lihasten kautta.

Maltillisilla miinuskaloreilla -> saat vähän lihasmassaa, vähemmän rasvaa. Jos pudotettavaa löytyy sen n. 10+ kiloa haluttuja muotoja saa usein esiin laihduttamalla ja treenaamalla. Jos taas ”ylimääräistä” rasvaa ei ole kun pari kiloa, ne muodot ei pahemmin muutu miksikään jos treenaa kovaa ja syö alle kulutuksen. Siksi kannustan syömään. Tärkeintä saada tarpeeksi proteiinia (lihaa, kalaa, kanaa, valkuaisia, maitorahkaa, raejuustoa..), jotta treenistä on hyötyä ja se pakara pyöristyy :) Kannattaa olla yhteydessä johonkin asiantuntevaan personal traineriin ruokaohjeman suunnittelun kannalta jos asia kiinnostaa enemmän :)

Lopuksi vielä Booty Camp Gym Editionin jo käsiinsä saaneiden palautteita!

”Tuhannet kiitokset! Ei vitsi miten herkullisia liikkeitä.” -Marina

”Susta huokuu se, että teet tätä suurella sydämellä. Ja lisäksi, toi ohjelma on oikeesti ihan huippu, tykkään ihan älyttömästi!!:) Kiitos vielä!” -Emmi

”Moikka Aku! Hitsi, että mä oon innoissani näistä ohjelmista! Muut harrastukset meinaa olla tiellä kun tekisi mieli koko ajan olla salilla :D Muiden juttujen takia olen ehtinyt tekemään kaikki treeni kerran läpi ja yläkroppasetin kahdesti. Onneksi tällä viikolla näyttää kalenteri tyhjemmältä kuin viime viikolla, joten saan kaikki kolme suunnittelemaani treeniä tehtyä :) Ihan parasta on se, että liikkeillä on vaihtoehtoja sillä käyn salilla pahimpaan ruuhka-aikaan klo 16-18.  Tuleepahan testattua erilaisia liikkeitä ja löydettyä itselle ne parhaat, joilla saa puutin pumppiin :) Mä olin ihan kokonaan unohtanut kuminauhojen olemassaolon. Niillä jumpattiin ahkerasti teini-ikäisenä kansalaisopiston kiinteytysjumpassa koulun jumppasalissa :D Mutta ne toimii edelleen!  Kaikki treenit on olleet tosi kivoja, joskin ensimmäisillä kerroilla menee aina se tovi kun löytyy pelit ja systeemit kohdilleen (kumppareiden kanssa on hieman taisteltu…). Hiki tulee kyllä aivan varmasti ja HIIT on mukava lisä sellaisille päiville kun ei salille syystä tai toisesta pääse. Hintakaan ei päätä huimannut, joten kiitos, kiitos, KIIIITOOOOS!” -Laura

”Ensimmäinen viikko takana Peppuleiriä (suomennos :D) ja en kävellyt ensimmäisen treenin jälkeen kunnolla kuin vasta nyt :D apua” -Milla

“Ekan treenin jälkeen voin kommentoida et huhhuhu hyvä treeni on ja kova on kyllä! Hiki virtas koko treenin ajan ja kun vihdoin pukkariin pääsin niin jalat vaan tärisi! Huomista odotan kauhun sekaisin tuntein (pääsenkö edes vessaan käymään :D ) Mutta samalla en malta odottaa koska pääsee tekee yläkropan treenin huomenna! Kiitos taas!” -Bettina

”Jes, mahtavalle näyttää! Ja videot on tosi hyvät” –Salla

”Moi, Kiitos ohjelmasta! Ensimmäisenä pistin heti merkille liikkeiden monipuolisuuden ja hauskuuden. Mutta silti kaikki liikkeet on helposti toteutettavissa. Lisäksi eri variaatiot liikkeistä takaavat sen ettei treeniin pääse kyllästymään. Monesti ohjelmat ovat joko erittäin perinteisiä a.k.a tylsiä tai sitten jotain aivan kummallisia ja hankalasti toteuttettavissa olevia, joihin pitäisi vallata tyyliin koko kuntosali vain omaan käyttöön. Tein tänään ensimmäisen treenin ja poltto tuntui pyrstössä heti ekojen liikkeiden aikana! Jo ensimmäisen treenin jälkeen voin todellakin suositella kaikille Booty Camp Special Editionia! Mukavaa kevättä:) Innolla jo seuraavia treenejä odottaen” -Reetta

”Kiitos!!! Nyt on kokeiltu kaikki muut paitsi HIIT osuus. Tykkäsin kovasti. Jalka ja pepputreeneihin tuli kivoja uusia juttuja :)” -Assi

”Oi että! Vaikuttaa todella hyvältä, kiitos!” -Aino

”Vaikuttaa tosi jännältä ja hyvin erilaiselta mihin olen aiemmin tottunut (monen monta vuotta veivannut 3-4 -jakoisten ”perus”treeniohjelmien välillä), joten vaihtelu todellakin virkistää niin mieltä kuin varmasti myös kehoakin.” -Laura

”Kiitos ohjelmasta, näyttää ihan tosi rajulta! :D En vielä oo päässyt testaamaan, mutta epäilemättä tuolla lähtee peppu kiipimään oikeaan suuntaan. ” -Sohvi

”Kiitos paljon ihan superista ohjelmasta! En pysty tekemään yläkroppatreenejä toistaiseksi, mutta pakaratreenistä voin antaa sellasta palautetta, että toimii! Ei oo samanlaista poltetta ollut vähään aikaan! (Otin jopa elämäni ensimmäisen belfien, kun oli pakarat niin turvoksissa, et oli pakko ikuistaa xD just for the sake of it!) Olin jo alkuvuodesta ostanut saliohjelman, mutta en ollut tyytyväinen, eikä sali-innostus herännyt. Nyt sain treenin tehtyä tunnissa, eli se oli sekä nopea, että tehokas ja jälkeenpäin tuntee tehneensä. Eli kiitos myös siitä, että ohjelma oli näin edullinen enkä ajautunut konkurssiin vaikka vaihdoinkin ohjelmaa . :)” -Minna

”Ohjelma vaikuttaa superhyvältä, ensimmäinen treeni tehtynä! ;) Kiitos sulle vielä paljon! :)” -Matleena

”Huomenta! :) Ensimmäinen viikko ohjelmalla tehty (neljä treeniä) ja täytyy kyllä todeta, että loistava ohjelma. Olen treenannut kuntosalilla vajaat seitsemän vuotta ja testannut jos jonkinmoista ohjelmaa, mutta silti osa liikkeistä oli minulle täysin uusia. Liikkeet ovat tehokkaita ja polte takamuksessa on taattu ;) Kiitos Aku kun olet nähnyt näin suuren vaivan ohjelman suunnittelussa ja erityiskiitos siitä, että kaikista liikkeistä löytyy selkeät opastusvideot ja eri variaatioita. Eri variaatioiden ansiosta ohjelmasta löytyy koko ajan uutta eikä tämmöinen nopea kyllästyjäkään pääse tympiintymään treeniin nopeasti :D” -Emmi

”Näyttää kyllä erittäin hapokkaalta näin ensivilkaisulta :) Ja tosi priimaa noi tekniikkavideot! Tyhmempikin tajuaa :D” -Hanna

“Tänää kävin heti tekees treenin nro 1. Jumalaude ku teki gutaa. Noin hiessä en oo hetkee ollu. :D Suosikki, eli inhokkirääkki, oli takareidet ************ (erikoislliikkeen nimi editoitu, pidetään teitä jännityksessä ;) !!! En ois ikinä uskonu mikä mahtava tuska siitä aiheutu. Kirjotin treenivihkoo ”hyvä treeni <3”. Innolla odotan seuraavaa reenii.. :) Kiitos!” -Maiju

”Olipas se ohjelma! Selasin läpi ja katsoin videot. Reidet ja takamus huusi jo siinä hoosiannaa :D” -K-M

”Moi! Ekan treeniviikon jälkeen fiilikset on huikeat! Tuntuma kaikissa liikkeissä on ihan mahtava, variaatioita löytyy  ja videot liikkeisiin niin hyvät että tällainen yksinkertainenkin saa ne tehtyä oikein :) En ole kyllä koskaan lähtenyt jalat niin voimakkaasti tutisten salilta kuin nyt..  paras 29€ sijoitus minkä olen tehnyt! Kiitos sulle vielä kerran! :)” -Emma

IHANIA PALAUTTEITA, KIITOS!

Saksassa kuvataan varmasti jatkoa tälle jossain vaiheessa. Jos olet vielä tältä vuodelta kunnon treeniohjelmaa vailla, BCGE:n saa huikeaan hintaan 29€!

Kunnon kuvauksen ohjelmasta voit lukea alkuperäisestä postaukseni BOOTY CAMP® GYM EDITION!

TILAUKSET MEILITSE: [email protected]

Kiitos kaikille ohjelman ostaneille, jotka ensinnäkin panostatte itseenne ja siinä lomassa tuette suomalaista pienyrittäjää ♥

/Aku

Instagram: @aurorarenvall
Facebookista tai Bloglovinista saat uusimmat päivitykseni kätevästi. Bloglovinista voi myös tilata uudet postaukset omaan sähköpostiin.

BOOTY

Aku

2 vastausta artikkeliin “Usein kysyttyjä kysymyksiä ja fiiliksiä bootytreenistä”

  1. Saisit tulla neuvoo meidän salin mummoja kyykkää. Kysy ne multakin, mutta ne paskiaiset vaihto radiokanvan niin jätin neuvomatta.

    • Mummoja pitää aina auttaa! No nyt tiedät, voit sitten seuraavalla kerralla :)

      P.S Kuin siistiä, että mummot haluu oppia kyykkäämään! Bad ass.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta