Uuden kotisalin esittely pakaratreenin muodossa!

Kuukausi sitten vaihdoin kotisalia. Pakkasin kaikki valmennettavani mukaan ja muutettiin Helsingin Herttoniemen EasyFitiin!

Meillä on ollut tosi hyvä vastaanotto ja olen hirmu iloinen uudesta työympäristöstä. Ajattelinkin esitellä telle kotisaliani tämänpäiväisen kevyen treenin voimin.

First, se oudoin ja ehkä suomalaisille uusin: reverse loitontaja tai kuten kirjoitan treeniohjemiin vähän selvemmin, loitonnus laitteessa seisten väärinpäin. Vai onko tämä jo kaikille tuttu? Sairaan hyvä se ainakin on!FullSizeRender (38) FullSizeRender (37)

Kaikkihan tietää askelkyykkykävelyt. Kamalaa, mutta ah niin tehokasta! Vähän jännempää muutenkin raskaasta liikkestä saa vaihtelemalla lisäpainoa. Nappaa käsipainot tai kahvakuulat molempiin käsiin, pallo tai kiekko pään päälle suorilla käsillä tai ihan perinteisesti tanko selkään ja menoksi! Lisäpainoa voi vaihdella vaikka joka sarjassa, jolloin homma ei ole nin yksitoikkoista :)IMG_4853 IMG_4896 IMG_4900Yhden jalan prässi. Hyvää vaihtelua prässiin ja myös kropan hallintaa kehittävää. Ei voi selkäranka vinossa työntää, pitää keskittyä myös muuhun kuin siihen duunijalkaan. EasyFit Herttoniemessä on tuo minun rakastama egoprässi.. eikun siis nivelprässi! :D Sanon sitä egoprässiksi koska saan itsekin työnnettyä sillä jollain 300 kilolla sarjaa, kun taas perinteisellä putkia pitkin liikuvalla prässillä se summa on lähempänä kahta sataa. Voin vaan kuvitella kuinka paljon kiekkoja jotkut HC reisimimmit tai kaappijätkät saa kanniskella tohon. Tietysti painot riippuu aina siitä mikä liike kyseessä, leveä vai kapea? Onko etureisi vahvempi vai takareisi? Onko liike treenin alussa vai lopussa? Siksi ei kannata paljoa muiden painoihin verrata, esim. tossa yhden jalan prässissä ei paljoa painoa tarvita.IMG_5009Rullailin vielä reisiä kevyesti treenin lopuksi. Ihan sandit rullailut on hyväksi, kuten lyhyet venyttelyt sarjojen välissä, mutta lihakset vaativat treenin jälkeen aikaa palautumiseen ja siksi kunnon rullailut ja venyttelyt kanattaa tehdä vasta esim. illalla kun treenistä on usemapi tunti aikaa. Mulla on kotonakin tuollainen lähes identtinen, mutta puolet lyhyempi putkirulla, jota käytän melkein päivittäin etenkin selkää varten. On sen verran hyvä kapistus että otan sen myös Suomen sisäisillä työmatkoilla mukaan. Eräänä kesänä promokiertueella joku on saattanut nähdä mut rullaamassa parkkipaikallakin ennen ja jälkeen työvuoron :D #totallynormal
IMG_5257Salille on vain 300 metriä matkaa Siilitien metroasemalta ja parkkipaikan olen aina saanut suoraan kadulta salin edestä. Tykkään eristyisesti salin siisteydestä ja tosi kiva bonus on nuo crossfit käydet, jotka lymyilevät taustalla alla olevassa kuvassa. Niitä tulee käytettyä tosi usein.
IMG_5030 FullSizeRender (39) IMG_5023 FullSizeRender (36) IMG_5028IMG_4901IMG_5269IMG_5273Suurimman osan ajastani salilla makoilen sohvalla lukemassa lehteä.

IMG_5064

…no en nyt sentään :D! Pakkohan sitä oli vähän juksata. Oikeasti tuossa sohvalla tapaan asiakkaat ensimmäistä kertaa. Jos on treenannut kanssanii aiemmin nähdään lämmittelylaitteilla, mutta ensimmäistä kertaa ohjelmat saa käsiinsä juuri tuon sohvan äärellä. On siinä keretty jo viettämään haikeitakin hetkiä valmennuksen päätöskeskusteluiden muodossa, yhyy! No mutta life must go on ja mun jälkeen on liuta vaikka mitä trainereita, joilla on taas uutta annettavaa :)!

EasyFit Herttoniemi haluaa tarjota blogini lukijoille aloitusmaksun hintaan 9,90€ (norm. 29,90€), muistakaa vaan mainita blogini jäsenyyttä ostaessanne :) Kuukausimaksu on tosi edullinen 29,90€ ja jäsenyyden voi irtisanoa tarvittaessa milloin vain, eli ei pitkää sitoutumisaikaa.

Moikatkaa muuten toki jos törmäätte minuun salilla! Valmentaessani en voi jäädä juttelemaan, mutta omien treejenejen kesken ja asiakkaiden välissä juttelen ihan mieluusti jos joku sattuu tunnistamaan :)

Superia syksyistä viikkoa muruset!

/Aku

P.S olen aiemminkin jakanut jalkatreenivinkkejä, olethan jo lukenut tämän: Tehokas jalkaprässivariaatio ja kamala video siitä miten ei pidä prässätä!

Instagram: @aurorarenvall
Facebookista tai Bloglovinista saat uusimmat päivitykseni kätevästi. Bloglovinista voi myös tilata uudet postaukset omaan sähköpostiin!

Aku

12 vastausta artikkeliin “Uuden kotisalin esittely pakaratreenin muodossa!”

  1. Miten tuo virtuaalitunti käytännössä toimii? :) Saako aina itse valita että minkä ohjelman haluaa tehdä kun tulee salille vai pyörivätkö tietyt ohjelmat tiettyihin aikoihin?

    • Good question! Kaikkien tuntejen aikataulun näkee täällä: http://www.easyfit.fi/helsinki-herttoniemi/ryhmaliikunta/

      Virtuaalitunnit on merkattu erikseen ja livetunneissa lukee LIVE :) Ryhmäliikuntasali sekä spinningsali on tietysti tyhjillään välillä ja silloin siellä voi vapaasti treenata omia juttuja, kuten minä tuolla askelkyykkäämässä tai voi itse käynnistää haluamansa tunnin tuosta ruudusta :)!

  2. Jee kivaa lukea taas sun treenipostauksia! :) Enpä muuten viimeksi edes huomannut tuota virtuaalituntijuttua, aika siisti :D eipä tarvitse itse ajatella mitä nyt tekisi, sen kun laitaa treeenin pyörimään :P

  3. Jee, odottelinkin jo postausta uudelta salilta. ;) Reverse loitontajakone on kyllä mun ehdottomia lemppareita, sitä tuleekin tehtyä tosi usein…
    Mun on pakko tunnustaa että niillä rahoilla mitä piti ottaa taas pari tuntia treeniä sulta, meni just Hulluille päiville. Mut hei, ajattelen sua sit aina ku kävelen uus ihana laukku olalla. ;D Ei vaan, kyl tos vuodenvaihtees taas varmaan pystyy pari pepputuntia (<3) ottamaan… Ettei ihan mee lusmuiluks.
    Joko Namu muuten osaa uida, vai vieläks sil on kellukkeet ja snorkkeli? :D

    • Hahaa, kiva kuulla :)! No mut hei ymmärän noi Hullarit, siellä saattaa villiintyä, en ehkä ees uskalla mennä tänä vuonna :D Tervetuloa kun on varaa taas ”uuteen laukkuun” :D!

      Namu on nyt kahlauksen PRO, mikä on mulle tosi iso juttu koska tiedän, että suurin osa olisi luovuttanut asian kanssa jos oma koira seisoo TUNNIN liikkumatta 20cm vedessä ja pitää lopulta kantaa pois :D Ostettiin kesällä pelastusliivit ja niillä harjoteltiin järvessä. Kyllähän se ui rantaan, mutta on aika sydärin partaalla joka kerta ja siis pitää kantaa sinne pidemmälle, josta sitten ui takaisin. Antaa ottaa syliin, mutta vaan hyvän luonteen takia, ei mistään ilosta kylläkään. On vesileluja ja vaikka mitä sisäfilettä, mutta se on vielä sen asteen paniikkia, ettei mikään kiinnosta. Tosta uintipelosta huolimatta se kahlaus tosiaan onnistuu täällä meidän jättimäisessä lähialtaassa ja Kaivarinkin kahluualtaassa :) …eli duunia riittää, mutta mikäs siinä :)! Olisi kivaa jos alkaisi tykkäämään uinnista, sillä se vaan on nivelrikkoiselle niin hyvää liikuntaa ja energiaa vievää! Kahluuseen iso askel oli toinen koira mukana kahlaamassa, joten pitää niitä uintitreffejä muiden rekkujen kanssa järkkäillä ens kesälle :)

    • Ei voi kun toivotta stempiä, meillä kesti kolme vuotta et oppi tykkään uimisesta

    • Kiitos! Kiva kuulla, että pitkäjänteisyys on tuottanut tulosta :)!

  4. Ainiin se piti vielä lisätä että tykkään meidän salin (myös Easyfit) spinningsalista. Mulla on oma soittolista ja meen sinne polkemaan sillon ku huvittaa, saa kuunnella lempimusaa ja kalorit palaa! Kokeilin joskus kesäl niit virtuaalijumppia (ne on muuten kaikki 30min) ja oli kyl ihan yllättävän pätevää kamaa. :) Siel valikoimas on kauheesti kaikkea kahvakuulasta tanssiin ja venyttelyyn. Meijän salil pyörii muutamat jumpat päiväs automaattisesti ja lopun aikaa saa ite laittaa päälle sitä mitä tahtoo.

  5. Juuri tuota salia oon miettinyt, nyt onkin hyvä tilaisuus kysyä :) löytyykö sieltä hack-kyykky, smith, reiden koukistus maaten, ja vipuvarsi pystypunnerruskonetta? :) entäs kuinka alas smith menee, pystyykö tekeen lantionnostoja niin et yläselkä penkillä? :)

    • Great! Ei ole hackia eikä reiden koukistusta maaten (molemmista olen itsekin esittänyt toiveen :D!). Pystypunnerruskone muistaakseni löytyy ja smith vaikuttaa hyvältä lantionnostoon, not 100% sure, täytyy myötää en ole vielä kerennyt testaamaan siinä :) Tiedän, että on ärsyttävää jos ei menee ’pohjaan’ asti ja sillonhan ei auta muu kuin stepperi jalkojen alle, mutta on se vähän kökköä vääntää melkeen pää alaspäin :/ Pitääpä tyypata tuo!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta