Vaaralliset syväkyykkyt ja TOP 3 pakaraliikkeet

Kuinka lopettaa butt winkkaaminen. Eli siis mikä? Butt wink, suomeksi pakaratilttaus(?). Kun kyykkäät liian alas alaselkä menee kaarelle ja perse kääntyy ns. alle. Tämä ei ole hyvä juttu, sillä kaikkihan tietää, että kyykyt pitää suorittaa selkä suorassa. Oman butt wink -kohdan näkee kyykkäämällä hitaasti alas ja 90 asteen ohitettuasi tarkkaile missä kohtaa muutos tapahtuu. Jatkossa sitten älä kyykkää niin alas, säästyt vammoilta (yleinen syy alaselän kipuihin) ja saat treenistä enemmän irti. Kyykkääminen on pop, joten hyvä osata tehdä se oikein, varsinkin kun kyykkä lisäpainon kanssa. Itse joskus huudan valmennettaville, ”ASS TO THE GRASS!”, mutta he kyllä tietävät, etten tarkoita sillä sitä, ette perse pitäisi saada osumaan lattiaan vaan, että liikerata on liian vajaa (yläkyykyt). Tuokin lausahdus on siis aika harhaanjohtava.

Huomaatteko miten alhaalla booty kääntyy ”alle”?

Alla olevassa hieman hitaassa, mutta asiallisessa ja ajoittain hauskassa videossa valmentaja/vloggaaja Eliiot Hulse kertoo winkkaamisen syyt ja pari keinoa miten tilannetta voi helpottaa. Videon lopussa jäbä kertoo siitä miten koskettamalla lihasta se saadaan helposti aktivoitua. Kaikki mun treeneissä olleet kokevatkin joka kerta tökkimistä. Pitää varmistaa, että tapahtuu ;)

Suosittelen ottamaan itselle jonkun osaavan henkilön ohjeistamaan liikkeen kunnolla ja sitten hakemaan siihen tuntumaa rauhassa. Kannattaa  panostaa ohjaukseen sillä, no, kuinka monta vuotta ajattelit kyykätä :D? Jep, ihan hyvä investointi kun miettii näin. Sitten kun tuntuu toimivalta, lisää painoa. Muistakaa tehdä kaikki hallitusti, sillä hytkymällä ei saavuta mitään hyvää.

Sitten on tämä:

https://www.google.fi/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAUQjhw&url=http%3A%2F%2Fsquatgirlbestfriend.tumblr.com%2F&ei=eecVVbfYMaHNygOCx4DYDA&bvm=bv.89381419,d.bGQ&psig=AFQjCNGv6EgVHGnGEnKIcm2IpunMRamrEA&ust=1427585248522423

…nooooooot. Kyykyt ei ole mitään eristäviä pakaraliikkeitä vaan treenaavat koko osastoa reisiä myöten. Vai onko tullut jäätävä pakarapolte kyykyistä ja muualla ei ole tuntunut mitään?

51202167

Mun top kolmoset pakaroita varten on:

-lantionnosto
-pakarapotku
-loitontajalaite

Tuosta vielä motivaatiot viikonlopun kyykkyihin, minäkin taidan tästä lähteä kaverin kanssa treenaamaan – ette ikinä arvaa mitä treenataan ;)

/Aku

Instagram: @aurorarenvall
Facebookista tai Bloglovinista saat uusimmat päivitykseni kätevästi. Bloglovinista voi myös tilata uudet postaukset omaan sähköpostiin. Hard core bootytreeniohjelma made by me 29€? Täällä lisää!

Aku

12 vastausta artikkeliin “Vaaralliset syväkyykkyt ja TOP 3 pakaraliikkeet”

  1. Kiitos!
    Osu ja upposi. Olen miettinyt alaselkäkipuilua kyykkyjen jälkeisenä päivänä, mutta nythän se selvisi. Butt winking.
    Aina on opetettu attg-kyykkäämistä ja niinhän sitä on vaan tehty käskettyä. Nyt kokeilin peilin edessä tehä itselle sopivalle korkeudelle kyykkämistä kepin kanssa. Heti löytyi luonnollisempi linja!
    Kiitos Aku :)

    • Hei wau, olipa kiva kuulla, että tästä oli näin nopeasti hyötyä ;)!

  2. Niin hyvä muistutus ettei ne kyykyt oikeasti mee vaan sinne pakaraan, niitä vaan hehkutetaan kokoajan. Kyllä mä saan paremman tuntuman ihan muilla pienemmillä nitkutusliikkeillä (eristävillä) kuin sillä hirveällä kyykkäyksellä, vaikka sitäkin tulee harrastettua. :D

  3. Auts, kyllä näytti pahalta tuo video. Ite huomaan jos alan kyvykkäämmään 90 astetta alemmas, että tuki alkaa pettää ja alhaalta lähden nostaa selällä.

    • Nimenomaan, hyvä tietää omat limitit ja mennä niiden mukana :)!

  4. Sun pylly on paras ;)<3 Kuinka kauan muuten oot treenannut sitä?:) pakarapolte on ihan parasta! Sain hyvän tuntuman salilla muuten yksi päivä, kun alotin pakarapotkuilla! Oon huomannut, että kun ne tekee melkein vikana, niin liike menee paljon takareiteen kun pakarat ovat jo väsyneet! Tää toimisi ainakin mulla:)

    • Ehdottomasti voi tehdä ekana potkut! Mun ihan lempparia kun on hyvät nilkkaremmit, että voi keskittyä siihen bootyyn! Ite tykkään aloittaa jollain ns. tasaisella liikkeellä, siirtyä eristäviin ja lopuksi viimeiset mehut irti jollain kunnon polttavalla ;) Treenijaoitteluta ja koosteita on niin monta, mikä on hyvä, että vaihtelu on enemmän kuin mahdollista. Toisaalta kannustan aina tunnustelemaan itselle parhaiten toimivia liikkeitä/variaatioita ja panostamaan niihin. Sillon kun olin Bombshell -valmennuksessa oli kyllä välillä niin ufoja juttuja, ettei aina parin toiston jälkeen tehnyt mieli jatkaa kun tuntui olevan niin väkisin keksitty variaatio. Poimin kyllä niiltä ajoilta paljon hyviäkin ”ufoja” liikkeitä, kuten alien kyykyt, pakarapotkut reisilaitteessa, loitontaja seisten väärinpäin jne ;)!

    • Aaa, niin nyt kun eksyin aiheesta niin omia pakaroita treenattu nyt vasta 2,5v ! :)

  5. […] Postauksessani Vaaralliset syväkyykyt ja top 3 pakaraliikkeet, olen kirjoittanut butt winkkaamisesta, eli syväkyykkyjen huonosta tekniikasta, joka voi johtua mm. kireistä takareisistä. Takareisivenyttely on siis myös hyvä hoitaa tunnollisesti, ettei vaan istu tuolla kyykyssä. Toki koko kroppaa on hyvä huoltaa, mutta nämä nyt tähän liittyen vinkkinä :) […]

  6. Miten eksyinkään tänne.. Jotain syväkyykystä ja nostovyöstä hain…

    Enivei, tuo kyykkääminen syvälle ei ole vaarallista selälle. Mutta on huomioitava että moni meistä on liian kankea syväkyykkäämään. Jotta pystyisi kyykkäämään syvälle, pitää venytellä ahkerasti.

    Toinen asia, mitä yllättävän moni ei mieti; jalkojen leveys ja kulma. Jos kyykkää polvet suoraan eteenpäin, ei voi kyykätä kovin syvälle, kun alkaa tuo selän pyöristyminen. Ihmisen fysiologia aiheuttaa sen. Sen sijaan pitää ottaa vähän leveämpi asento, levittää polvia sivuille ja kyykätä jalkojen väliin. Katsokaahan netistä painonnostajien suorituksia.
    Kun kyykkää jalkojen väliin, voi vaikka istua alas kyykkyyn huilaamaan painojen kanssa, eikä selkä pyöristy. Tällä tavoin kyykätessä polvikulma ja rasitus polville pysyy pienempänä ja saadaan tosiaan se voima tulemaan lantiosta/takareisistä/pakaroista. Sen vuoksi syvään kyykkäävillä on harvemmin myöskään polviongelmia – vaikka helposti kuvittelisi että polvet joutuu tuossa erityisen koville.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta