Verkkokaupan suunnittelua

Sis. mainoslinkin.bloggaaja

Täällä on heiluttu viimeiset päivät hiki hatussa netin ja Booty Camp treeniohjelmatilausten parissa :) Kotinettiä on nyt odotettu 2,5kk, eikä vieläkään ole minkäänlaista valoa tunnelin päässä. Alkaa toivo hiipumaan, että saadaanko me tässä lähes puolen vuoden aikana ollenkaan toimivaa koti-wifiä. Varsinkin nyt, kun treeiniohjelmatilauksia on iloksi saanut käsitellä pitkin päivää ja yötä, olisi tosi kivaa jos pystyisi työskentelmään kotoa käsin. Täällä taas Lassen koululla hommissa, Napsu mukana tottakai!

amerikan bulldoggi

Ohjelmatilaukset tehdään tällä hetkellä sähköpostitse, jolloin olen manuaalisesti aina aiemmin lähettänyt kirjanpitojärjestelmästä laskun, eli yksi tilaus = minulta minimissään 3 sähköpostia ja 1 laskun teko / asiakas. Tästä laskun teosta on koitunut aina pari euroa kulua per lasku ja kun ohjelmia on myyty jo satoja, voi alkaa laskemaan, että kuinka paljon se pari euroa onkaan kulua kokonaisuudessa.

Juttelin asiasta kirjanpitäjäni kanssa ja nyt meillä on erillinen viitemaksusysteemi, jolla voin ilman maksullista kirjanpito-ohjelmaa liittää maksutiedot suoraan ensimmäiseen sähköpostiin alla olevan liitteen muodossa, eli aikaa (minun ja asiakkaan) sekä kuluja säästyy :)!

Booty Camp SPECIAL EDITION -30%

Helpointa olisi kuitenkin (ehkä) jos minulla olisi verkkokauppa käytössä ja olenkin nyt alkanut tutkimaan MyCashFlow -nimistä verkkokaupparatkaisua. Se on ymmärtääkseni aika yleinen (BoomBodyn verkkokauppa on samalla pohjalla) ja maksutavat ovat monipuoliset. Pankkikortit ja Klarna ovat ainakin omasta mielestäni parhaita maksuvaihtoehtoja. Tuntuu vaan hassulta perustaa verkkokauppa 2 tuotteelle, varsinkin kun verkkokaupassa on kuukausimaksu. Nythän niitä on vaan yksi, mutta tässä lähiviikkoina kun kuvaukset saadaan pulkkaan pääsen julkaisemaan toisen treeniohjemani (the BEACH BODY workout!).

Jos täällä on joku minulta tammikuusta eteenpäin ohjelman ostanut linjoilla: Mitä olet mieltä maksukäytännöistä? Onko kivointa saada viivakoodillinen lasku järjestelmästä, miltä tutuisi nopeampi viitteellä maksaminen tai ehkä verkkokauppamaksaminen?

Mitä mieltä muut ovat etänä maksamisen käytännöistä?

/Aku

Instagram: @aurorarenvall
Facebookista tai Bloglovinista saat uusimmat päivitykseni kätevästi. Bloglovinista voi myös tilata uudet postaukset omaan sähköpostiin.

Edellisessä postauksessa hiusvärimuutokseni: Red to gray!

Aku

6 vastausta artikkeliin “Verkkokaupan suunnittelua”

  1. Ei etämaksu ole minusta mikään ongelma, klarna tai verkkopankkimaksu sujuu ihan hyvin eikä ole ongelmia ollut palautuksienkaan kanssa (tosin ohjelmia tuskin palautellaan ;) ). Maksaako kukaan enää viibakoodillisella laskulla missään? Tai siis vanhemmat ihmiset ehkä, mutten usko että he paljoa tilailevat bootycamp ohjelmia :D

    • Hah juu, ohjelmia ei voi palauttaa :D

      Viivakoodimaksaminen on itseasiassa modernein tapa maksaa ei-e-laskuja! Ainakin OP:n kännykkäsovelluksella puhelimen kamera skannaa tiedot suoraan pankkiin joko paperilaskulta tai tietokoneen / padin näytöltä :) Ei tarvitse kopioida, eikä näpytellä <3

  2. Kantsii ottaa selvää digitaalisten tuotteiden myynnistä. Niissä on ihan oma alv-systeemi mihin vaikuttaa ostajan maa. Ei mikään mahdoton juttu mutta vaatii vähän perehtymistä.
    Verkkokauppa on hyvä juttu! Ajattele että voit myydä silloinkin kun itse nukut, treenaat tai olet koiran kanssa! Toki työ pitää ensin tehdä mutta kun se on valmis myytäväksi, sulta ei mene aikaa juuri yhtään. Jos vertaa esim. että sulta ostaisi sata tuntia henkilökohtaista valmennusta. Ja Voithan sä myydä siinä verkkokaupassa mitä vaan :-)

    • Just sellanen täysautomaatio olisi niin bueno! Just jos jonkun sovelluksen vääntäisi, niin siellähän se myy itse itseään AppStoren kautta. Kun duuni on tehty se on oikeasti tehty- parhautta! Tietty markkinointi erikseen, mutta sä kyllä Tuuli tiedät selvästi mitä tarkoitan :) Oli kyllä tosi jännä tieto toi digituotemyynti, en ole edes osannut / tajunnut perehtyä asiaan ennen tätä – tuote- ja palvelumyyntiin kyllä, mutta digituotemyyntiin en. Pitää ehdottomasti googlata paremmin kun pääsen kunnon netin ääreen! (Autossa taas kekskellä yötä hotellin parkkipaikalla hyödyntämässä wifiä :D #saksa)

  3. Tilasin juuri ohjelmasi tässä yksi päivä ja mietin myös sitä hirveää hommaa minkä teet jokaisen tilauksen kohdalla! Kaikki pienetkin yksinkertaistamiset sinun työssäsi maksavat varmasti itsensä takaisin. Asiakashan tekee sen maksamishomman vain kerran, joten hänelle sillä maksutavalla ei lopulta kovin paljoa väliä ole. Tämä sinun sähköpostirumbasi taas syö kallista aikaasi ihan hirveästi verrattuna siitä saatavaan voittoon.

    • Heippa Miina!

      Kiitos vielä tilauksesta <3

      Itselle on kyllä tosi iso duuni hoitaa isoja tilausmääriä vanhalla systeemillä ja juurikin kun pienellä hinnalla panostetaan siihen massamyyntiin, se voitto hupenee jokaisen ylimääräisen ns. turhan työtunnin myötä (kun voisi olla tehokkaampikin tapa, kuten verkkokauppa). Siltikin, eniten harmittaa asiakkaan puolesta vaikkei sitä moni varmaan edes ajattele. Minusta nopea ja positiivinen asiakaspalvelu on ihan ykkösjuttu tuotemyynnissä. Vähän kuin jos haluaisi ostaa kaupasta banaanin, menisi kauppaan, näkisi banaanin, maksaisi banaanin ja saisi kuulla, että saa banaanin HUOMENNA :D

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta