YLÄKROPPA VS PAKARAT

I’m back!

Lupasin kirjoittaa syyskuun JOKA päivä ja ihan nappulaanhan se ei ole mennyt kun nytkin useampi päivä kirjoittamatta – HELP! Tarviin sen assarin! Joku kävikin jo vinkumassa kommentteihin, että pettymys valtaa tunteet kun mun juttuja ei näy, mikä on tietty imartelevaa, mutta muistakaa, että mä en elä tällä kirjoittelulla ja jos mulla on menoa ja kirjoittaminen on esim. unista pois niin mä en uniani uhraa. Tietty syöminen, työt ja poikaystävän kanssa pussailu on myös tärkeää ;) Hihhih

Anyway nyt sitä TREENIÄ!

Treenaan nyt salilla kolmesti viikossa:
-Alakroppa
-Yläkroppa
-Yläkroppa + alakroppa

…tietty sitä keskikroppaakkin workataan.

Kun aloitin salitreenaamisen treenasin tosiaan PELKÄSTÄÄN yläkroppaa varmaan 5 vuotta :D Omat fyysiset rajoitteet oli silloin esteenä alakropan treeneille, mutta ei se mua haitannut, koska mä halusin olla ISO! Siis haukkaa, selkää, lisää haukkaa, ehkä vähän olkapäitä? jne. Perus yeeees-i-skipped-legday.

Bikini Fitness -kisavuoden aikana pääsin vihdoinkin terveyden puolesta treenaamaan mun jalkaosastoa ja ekaa kertaa kunnolla! Tykkäsin – en tykännyt – tykkäsin. Vähän sellanen love-hate -kuvio. Varmaan monelle tuttu? Mä olin sillon myös aika hukassa tekniikan kanssa, joka onneksi hyppäsi PT-kurssin myötä oman fiiliksen mukaan ainakin 100 leveliä ylöspäin. Vieläkin on opittavaa ja opin kokoajan, mutta mun mielestä se, että mun tiimissä, jota oon valmentanut kohta jo vuoden(!) ,ei ole kertaakaa sattunut onnettomuuksia tai loukkaantumisia väärästä tekniikasta johtuen mun kanssa treenatessa eikä omatoimisissa treeneissä, kertoo aika paljon! Oon super tarkka tekniikoissa, rauhassa ja ajatuksella – niin se tulos tulee.

Eksyin aiheesta! Kyykkyä, prässiä, lantionnostoa – AH! Pakaratreeni <3 Jos pitäisi valita yksi niin bye bye yläkroppa. Pakaroihin keskittyvästä treenistä on tullut mun suosikki, ei tee enää niin paljon mieli vääntää yläkroppatreenejä kun voisi rakentaa pakaroita! Haha. Oon aika ajoissa kirjoittamassa tästä ”villityksestä” enkö? :D Tän viikon perseenmurhausliike THE SUMO:imageeeMun treenihousut on muuten Freddyn WR.UP® sport caprihousut, löydät ne täältä <3
Aika matchy matchy reebookejen kanssa.

Oman valmentajan mukaan tällä hetkellä takamus kulkee jopa vähän edellä muita alueita kehityksessä ja oikeasti, I dont mind. Etureisiä pitäisi kyllä kehittää symmetrisyyden vuoksi, se ei vaan oo yhtä kivaa – aina ei voi voittaa.

Tässä mun koipikehitys treenaamattomuudesta viime keväseen, jos joltain on mennyt instagramissa ohi:10015067_593665527390879_635155078_n

Pohkeet on kanssa mun uusi prioriteetti, ne ei ole liikkuneet mihinkään kunnolla, treenaan niitä jatkossa ihan eri mentalittetilla kuin kisakaudella. Toinen lempparibootyliike on muuten tää, tiedättekö tän asetelman smithissä?imageKääk, pelkkä ton kattominen kasvattaa melkeen pakaroita! Lantionnosto smithissä – oh yes!

Tänään meillä oli Lassen kanssa aamutreeni. Ei todellakaan olla mitään aamutreeni-ihmisiä. Nälkäsenä mennään treenin jälkeen himaan syömään hiilareita ja kuukahdetaan sohvalle. Se siitä energisestä aamun aloituksesta.. Oli meillä kyllä hauskaakin, erityisesti Lassella KOSKA YLÄKROPPATREENI! Lassella on kyllä niin hyvät reidet, että.. ;) ei tarvii paljon kyykkyä vääntää, haugonia siis!image (1) image (2)*Arrrr!* Joo oli vähän pimeä aamusali, kaikin puolin.

Loppulauseena sanoisin, että kaikkea kannattaa treenata monipuolisesti, mutta oma mielipide on tärkein! Itsestä pitää tykätä ja jos se tarkoittaa, että on jättiläisojentaja, himopohje tai hullu booty niin BRING IT! Kisaaminen on eria asia, siellä kun halutaan sitä mitä muut haluu – tuomareiden linjaus. Joka muuten saattaa muuttua joka vuosi, ole nyt sitten perillä.. Kisoista kirjoitan vielä lisää, koska juttua riittää!

Nyt on kotiuduttu ja kaikkien menojen jälkeen jopa siistitty naama snadilla koemeikillä huomisen eventtiä varten.unnamedHuippua viikonloppua!
/Aku

Aku

6 vastausta artikkeliin “YLÄKROPPA VS PAKARAT”

  1. Oli pakko kommentoida, että kuulostaa tutulta toi ”ennen treenasin vaan yläkroppaa”. Sama homma. Kymmenen yläkropan liikettä ja yks jalkaliike….. jep jep :/
    Kiitos kuuluu täysin sulle siitä, että sun avulla opin tykkäämään jalkatreenistä niin paljon, että nykyään tekis mieli vaan skipata yläkropan treenaus ja siirtyä prässiin irvistelemään :) Toivottavasti vielä joku päivä pääseen tankkaamaan sulta lisää treenimotivaatiota! Ihanaa syksyä!

    • Kiitos Netta!!!
      Ihana kuulla <3 Meillä on kyllä vähän ikävä sua, tuot niin hyvän treenifiilikset valmennettaville ja mulle, oli ilo valmentaa sua! Samoin sinne hyviä treenejä, to be continued ;)

  2. Vähä hyvä toi jalka-kuva! Tiiätkö kun oon pyöräälly tosi paljon niin mulle on jalkaosastolla käynyt just noin ja sen myötä joutunut ostamaan isompia housuja. Takapuoli on saanu lisää massaa ja ehkä rasvaakin who knows ja ei vaan mee tietynmalliset housut enää jalkaan… :D ihanaa, kamalaa. Ainakin takapuoli on pinkeempi kuin ennen ja sellut ei ole esillä.. Mites siellä on laita? Jotenkin aattelin, että jos lihas kiinteytyy ja ehkä vähän kasvaa niin olis niinku pienempi tai jotain. ? :D Oon tässä kyllä melkein kuin dieetillä ollut hyvän aikaa ja katson mitä tapahtuu.

    • Kiitos Gabrielle! Sellut saa onneksi pois parissa kuukaudessa jos dieettailee ;) Puhdasta ruokaa vaan nassuun ja kohtuu annokset! Lihas kasvaa ja rasvaprossa pysyy samana tai suurempana niin kyllähän se koko osasto laajenee ;D

  3. Toivoisin sulta postausta kotitreenistä etenkin laihduttajaa tukemaan :) Itselläni painonpudotusprojekti menossa ja ruokavalio saatu PT:ltä, mutta salille meno on ongelmana. Lähin sali on melko kaukana (10km >) ja aina ei vain sinne pääse tai sitten työttömänä rahat ovat lopussa eikä ole varaa salikorttiin. Kotona olen jotain yrittänyt tehdä, mutta treeni menee usein sähläämiseksi kun ei tiedä mitä kannattaisi tehdä. Itselläni on käytössä kotona muutamat painot, jumppapallo sekä TRX nauha.

    • Hei Sonja!

      Minulta voi tiedustella kotitreeniohjelmaa sähköpostitse [email protected] fi :)! Ehdottomasti voi kiinteytyä ja nostaa kuntoa ruokavalion ja kotitreeninkin avulla :)

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

 
Tykkää jutusta